ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

הפשרה: 2 קבוצות בבי"ס אחד - בנפרד!

בתום דיון סוער בבג"ץ, עלתה הצעת פשרה מצד השופטים, לפיה ילמדו שתי הקבוצות בבית ספר אחד, בנפרד, ללא סממני אפליה • הדיון בין הצדדים התפוצץ והעו"ד נטש • דיווח מיוחד מהשטח

הפשרה:  2 קבוצות בבי"ס אחד - בנפרד!
מנחם הלוי

הדיון באולם בית המשפט העליון, בפרשת בית הספר עמנואל הסתיים לקראת השעה אחת בצהריים, בהצעת פשרה מפתיעה מצידם של השופטים.

במשך מספר שעות נראה היה היכל בית המשפט העליון כמו שטיבלך סואן. מאות חרדים גדשו אותו, בכדי להביע את עמדת ההורים במשפט המתוקשר.

עוד בנושא:
אחרי שעתיים: הדרמה נמשכת • תיעוד מבג"צ
ההורים מעמנואל:"אנחנו שומעים רק לגדולי ישראל"


כתב 'בחדרי חרדים', שנכח באולם בית המשפט מדווח, כי הדיון שהחל באווירה עוינת כלפי הנציגות החרדית, שנדמה כי כבשה את מסדרונות בית המשפט, לווה במתח רב מצידם של הורי הבנות, שחששו כי בית המשפט יכריע נגדם באופן גורף. השופטים מתחו ביקורת כלפי עורכי הדין, ואף השמיעו אמירות ציניות. לכל אורך הדיון נראה היה כי רוח שאינה אוהדת בלשון המעטה, נושבת בעוצמה לכיוון ההורים.

אלא שבעיצומו של הדיון, קם מנהל בית הספר הפיראטי, ואב לתלמידת בית הספר, הרב יצחק ויינברג, ובנאום נרגש ומנומק היטב, הצליח להפוך את האווירה בבית המשפט על פיה.

הוא דיבר מתוך נהמת לב והצליח לשכנע את השופטים בעובדה כי לא מדבור באפליה, באף צורה שהיא.

"כשהיו פיגועים בעמנואל, אני, כאיש חסד של אמת, פיניתי גופות במו ידיי!", זעק וינברג בהתרגשות. "הפליתי בין אשכנזים לספרדים?! אני מפלה?!.

"אני מוכן להתחייב בפני בית המשפט, שלא יהיה הורה אחד שבתו לא תתקבל לבית הספר. רק אם יהיו מקרים קיצוניים", אמר הרב וינברג.

"היכן היה אדוני עד היום?", שאל השופט חנן מלצר את ויינברג, שהצליח לעורר סימפטיה והבנה מצידם של השופטים. ניכר היה כי בנאומו הנרגש בפני השופטים, הוא הצליח להפוך את הקערה על פיה.

בסיומו של הדיון הציעו השופטים הצעת פשרה, לפיה ישובו הבנות האשכנזיות לבית הספר הוותיק, וילמדו בתוכו בקבוצה נפרדת, ובלבד שלא תלווה בסימני אפליה.

השופטים ביקשו מההורים, לשוב עם תשובה בזמן הקרוב, כשגישתם לאחר נאומו של ויינברג היא עניינית ואף נינוחה. השופט אדמונד לוי הציע, על דעת חבריו להרב, חנן מלצר ועדנה ארבל, כי הצדדים יישבו ויגיעו ליד סיכום, אותו יגישו לבית המשפט, "אפילו בשעות הקרובות".

"אני צריך להתייעץ עם רבותיי. אני מוכן להגיע לכאן אפילו מחר", אמר ויינברג.

"מחר צריך להכין כופתאות", אמר לוי בנימה מבודחת - לראשונה מאז החל הדיון הטעון.

יואב ללום, מי שעמד מאחורי העתירה, הגיש מצידו הצעת פשרה מופרכת, לפיה יקבע בורר יחיד, ספרדי, שיחליט מי תלמד היכן.

בשעה זו יושבים נציגי החינוך העצמאי, ועד ההורים ועורך דינו של יואב ללום, בחדר הפרקליטות שבבית המשפט ומנסים לגבש פשרה. אלא שכפי שזה נראה כעת, המאמצים עולים על שרטון. עורך הדין מטעם עיריית עמנואל זעם על נוכחותו של עו"ד ינובסקי מטעם החינוך העצמאי עזסב את החדר בזעם, תוך שהוא מפטיר: "בקצב הזה, ההורים יישבו בכלא".

יואב ללום מצידו עומד על כך שרבו, הגר"י יוסף, יהיה בורר מחליט יחיד בקריטריונים לקבלה. ההורים והחינוך העצמאי מציעים את הרב יצחק קסלר ממודיעין עילית.

"כאשר תגיעו לעמק השווה מתוך אהבת ישראל - תחזרו לכאן", אמר השופט לוי לנציגי ההורים. בינתיים זה נראה רחוק, לנוכח דרישותיו המופרכות של ללום.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד