י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אחרי מאבק עיקש

השופטת פסקה לטובת החרדים: תפילות בעשרה

בתום מאבק עיקש שניהלו הקהילות החרדיות בקנדה נגד הממשל, שופטת עליון במחוז קיוובק ביטלה את החלטת הממשלה וקבעה כי תותר התכנסות לתפילה עד עשרה איש על כל חדר 

השופטת פסקה לטובת החרדים: תפילות בעשרה
מתפללים בשלג בקנדה צילום: באדיבות המצלם

שופטת בבית המשפט העליון במחוז קוויבק שבקנדה, קיבלה את בקשת הקהילות החרדיות במחוז, לאפשר יותר מעשרה מתפללים בתוך בית כנסת.

בהחלטה שניתנה ביום שישי, ביטלה השופטת את הוראת ממשלת המחוז, שהתירה לכל היותר עד עשרה אנשים להתכנס בבית כנסת ולא משנה מה גודלו, וקבעה כי "על כל חדר בבניין שיש לו גישה עצמאית לרחוב מבלי לחלוק מרחב משותף עם חדרים אחרים, יכולים להיכנס כמות של עשרה אנשים".

השופטת קראה לקהילות היהודיות ולכל מי שרוצה להתפלל במקום דתי, "לשמור על ההנחיות בקפדנות".

עורכי דין המייצגים את המועצה טענו כי "תפילה קהילתית חשובה באמונה היהודית החסידית, וכי בבתי כנסת רבים יש חדרים גדולים המאפשרים לקבוצות של 10 להתפלל יחד בתוך הבית, תוך כיבוד הנחיות מרחק חברתי ועטיית מסכות".

חבר המועצה אברהם אקשטיין, אמר לעיתונאים כי "הגיע הזמן לבנות גשרים", וזאת לאחר שמתפללים רבים קיבלו קנסות מהמשטרה. אקשטיין הוסיף. "תמיד נהגנו בתום לב, זה לא הזמן להכריז על ניצחון, כולנו במאבק להבטיח את שלומם של כולם, אנו נעבוד קשה לבניית גשרים מחדש ולהמשיך בדיאלוג שקיימנו מאז שהמגפה החלה עם רשויות בריאות הציבור כדי לוודא שכל חברינו מכבדים את כל הכללים הנדרשים".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', המחלקה לבריאות הציבור במונטריאול, קנדה, הביעה התנצלות בפני הקהילה היהודית החסידית בעיר על "עמדתה המבלבלת וההפכפכה" בנוגע להתכנסויות ואירועים ותפילות בבתי הכנסת.

ההתנצלות הגיעה לאחר קנסות כבדים שחולקו לפני שבועיים על ידי המשטרה, ולאחר שאנשי הקהילה החרדית התלוננו כי הם היו "קורבנות של הבלבול מצד הרשויות", ששינו את הנחיותיהן מספר פעמים תוך יומיים. המשטרה חילקה לפני שבועיים למעלה מ-200 דו"חות שעוררו זעם רב וגרמו למהומות שכללו עצורים ששוחררו בהמשך. הדו"חות ככל הנראה יבוטלו.

לאחר אישור תפילה במניין של 10 אנשים בכל חדר שיש לו כניסה ויציאה נפרדת, שינתה המחלקה לבריאות הציבור את ההחלטה, וקבעה כי רק 10 אנשים בכל בניין. כאמור ביום שישי האחרון שופטת קבעה כי מותר להתפלל בכל חדר עשרה אנשים.

קוויבק חרדים קנדה קורונה תפילה במנין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד