י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
גרמו נזק למבצע

פייסבוק הסירה את קבוצת האלפים נגד החיסון

פייסבוק מצטרפת למאבק נגד הפצת פייק ניוז בנוגע לחיסונים מפני נגיף הקורונה וחוסמת היום קבוצה שמפיצה מידע שקרי בנוגע לחיוסונים ולנגיף, קבוצה המונה אלפי משתמשים | הערכה היא כי קבוצה זו הצליחה להשפיע על ישראלים רבים שלא להתחסן כפי שאנו רואים בשטח את ההיענות הנמוכה

פייסבוק הסירה את קבוצת האלפים נגד החיסון
אילוסטרציה צילום: pexels

הרשת החברתית פייסבוק הסירה היום (ראשון) קבוצה עם 14,000 חברים שהפיצה פייק ניוז על החיסונים וגרמו לנזק ממשי למערך החיסונים בישראל.

בקבוצה שנקראת "אומרים לא לדרכון הירוק", קראו החברים להזמין תור לחיסון ולהבריז כדי שמנות חיסון יזרקו לפח, זאת במקביל להפצת מידע שקרי אודות החיסונים לקורונה. זאת כנראה הקבוצה הגדולה ביותר שפייסבוק הסירה כאן בארץ בגין הפצת מידע שקרי על חיסונים והמגיפה.

כזכור, בקבוצת מתנגדי החיסונים עלו שלב וגרמו לקופות החולים לזרוק אלפי מנות חיסון לקורונה לפח - זאת בזמן שישנם עוד מיליוני בני אדם המשוועים לחיסון.

בפוסט שפורסם בקבוצת מתנגדי החיסונים בפייסבוק כתבה אחת המשתתפות כי יש להזמין תור לחיסון ולא להגיע, זאת על מנת שיפוג תוקפם של החיסונים. "אם כל מי שמתכוון שלא להתחסן יזמין תור לחיסון ולא יגיע, נסיים את מלאי החיסונים (בפח) די מהר", כתבה.

עשרות משתתפים הגיבו לה על כך ותמכו ברעיון. אחת מהם כתבה כי "הזמנתי היום תור ו"שכחתי" מזה, בעוד שאחרת הגיבה כי היא זימנה תור בכמה סניפים מכמה מספרי טלפון שונים.

כזכור, רק לפני כשבוע דווח כי בעקבות הירידה בביקוש להתחסן - הנובעת מחשש, שאננות והעובדה שרוב אוכלוסיית הסיכון כבר התחסנה, 40 מתחמי חיסונים של קופה"ח כללית נפתחו בימים האחרים לכל הגילאים. למרות המאמצים כ-1,000 חיסונים הושלכו לפח כי פג תוקפם.

על פי הדיווח, בעקבות הירידה בביקוש לחיסונים, בימים האחרונים בכ-40 מתחמי חיסונים קופ"ח כללית בכל רחבי הארץ, כלומר ברבע מכל מתחמי החיסונים - נאלצו לפתוח את מבצע החיסונים לכל הגילאים ע"מ שלא יזרקו מנות חיסון לפח.

אלא שבניגוד למצב לפני שבועיים או שלושה, שבו כל קריאה כזאת הובילה לתמונות של מתחמי חיסונים עמוסים לעייפה, הפעם גם הפתיחה לכל הגילאים לא מילאה את המתחמים.

התוצאה, בשבועות האחרונים נאלצו בכללית להשליך לפח כ-1,000 חיסונים שתוקפם פג, פי 2 יותר מהמספר הגבוה ביותר שדווח עד כה על חיסונים שהושלכו לפח (כ-470). נדגיש כי בקופת חולים כללית לא אשמים בכך שחיסונים הושלכו לפח, ואם לא היו פותחים את החיסונים לכל הגילאים כדי למנוע את התופעה אפשר שמספר החיסונים שהיו נזרקים לפח היה גבוה הרבה יותר מאלף.

פייסבוק פייק ניוז חיסון לקורונה תנועה נגד חיסונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד