ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
אחרי שנקנסה

סוף להורדות? טלגרם תחויב לאכוף זכויות יוצרים

מכה למורידים הניזונים מטלגרם. בעקבות של ארגון זיר"ה, אפליקציית טלגרם תחויב להסיר קבוצות שמפרות זכויות יוצרים באמצעות תכנים המתפרסמים בהן • טלגרם הסכימה 

סוף להורדות? טלגרם תחויב לאכוף זכויות יוצרים
סמארטפון פתוח על טלגרם צילום: unsplash

תביעת ענק שהוגשה בישראל כנגד אפליקציית המסרים הפופולארית טלגרם תחייב אותה להסיר קבוצות המפרות זכויות יוצרים בתכנים העולים בהן.

התביעה, אותה הגיש ארגון זיר"ה (זכויות יוצרים ברשת האינטרנט), לפני שנה ואליה הצטרפו כתובעות סרטי יונייטד קינג, HOT, yes ורשת, טענה כי "טלגרם משמשת את משתמשיה להפצה, העמדה לרשות הציבור, שידור והעתקה של תכנים המוגנים בזכויות יוצרים כגון: סדרות טלוויזיה, סרטים, תרגומים בעברית ומוסיקה, וזאת באמצעות שיתוף הקבצים המפרים או שיתוף קישורים לקבצים לצפייה ישירה או הורדה. חלק מהפעילות מתבצעת תוך גביית סכומי כסף על ידי המשתמשים עבור מתן השירותים".

על פי הדיווח ב'כלכליסט', זיר"ה פנה להנהלת טלגרם והעביר להם רשימת קבוצות המפרות זכויות יוצרים בתכנים העולים בהן. בטלגרם השיבו כי "אנו מסכימים לחסום את הערוצים או להכריח את האדמינים להסיר את התוכן המדווח באופן מיידי".

למרות התחייבות טלגרם, בזיר"ה לא היו מרוצים וטענו בדיון האחרון כי "הם מורידים את הסרטים חלקם או רובם, לא באופן מידי ולא באופן שמניח את דעתנו".

השופט חייב את טלגרם להסיר באופן מיידי תכנים המפרים זכויות יוצרים וחייב אותה בקנס בסך 100 אלף שקל ועוד 60 אלף שקל הוצאות משפט.

עו"ד ערן פרזנטי, שותף וראש מחלקת קניין רוחני במשרד מ.פירון ושות', מסר בתגובה לדיווח בכלכליסט כי "אנו מברכים על הצו אשר יסייע למיגור הצפייה הפיראטית ולהפרת זכויות היוצרים הסיטונית המתקיימת ברשת טלגרם באין מפריע. בימים אלה אנו פועלים מול טלגרם במטרה להביא ליישום הצו ולא נהסס לשוב ולפעול מול כל פלטפורמה, בכל הערכאות ובכל האמצעים כדי למגר תופעות דומות. זכויותיהם ופרנסתם של מפיקים ויוצרים בישראל אינם הפקר".

זכויות יוצרים טלגרם הורדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד