ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
42 ימים לפתיחת הקלפיות

הסקר שאמור להדאיג את הליכוד ונתניהו

בעוד מפלגת השלטון שומרת על מעמדה כמפלגה הגדולה בכנסת, אחוזים גדולים ממצביעיה כלל אינם בטוחים שיצאו להצביע. עם זאת בנימין נתניהו מועדף בהתאמה לראשות הממשלה בפער ניכר מיריביו • וכמה מקבל גוש הימין? 

הסקר שאמור להדאיג את הליכוד ונתניהו
ראש הממשלה ח"כ בנימין נתניהו צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בעוד פחות מחודש וחצי יערכו הבחירות לכנסת ה-24 - רביעיות במספר בשנתיים האחרונות, ומסקר 'מאגר מוחות' שנערך עבור 'ערוץ 20' שפורסם הערב, עולה כי אחוז מצביעי הליכוד שמתכננים לצאת ולהצביע נמוך מאוד.

מהסקר עולה כי אם הבחירות לכנסת ה-24 היו מתקיימות היום (שני), מפלגת השלטון - הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה מקבלת 31 מנדטים - ירידה משמעותית בכוחה אך היא עדיין שומרת על מעמדה כמפלגה הגדולה בכנסת. יש עתיד בראשות יאיר לפיד מקבלת 18 מנדטים, מה שממצב אותה במקום השני כשאחריה תקווה חדשה בראשות גדעון סער שנחלשת משמעותית ומקבלת 11 מנדטים בלבד.

במקום הרביעי נמצאת ימינה בראשות נפתלי בנט שנחלשת למרות תמיכת הבית היהודי ומקבלת 10 מנדטים. עלייה בכוחה האלקטורלי, אך ירידה לעומת מה שניבאו לה הסקרים. הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה שנחלשת משמעותית ומקבלת 10 מנדטים בלבד.

הגוש החרדי נחלש מעט גם הוא, כשש"ס בראשות אריה דרעי מקבלת 8 מנדטים, ויהדות התורה בראשות משה גפני מקבלת 7 מנדטים.

ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן נחלשת ומקבלת 6 מנדטים, העבודה בראשות מרב מיכאלי מקבלת 6 מנדטים. כחול לבן בראשות בני גנץ מקבלת חמשה מנדטים וסוגרות את הרשימה, מרצ בראשות ניצן הורוביץ והציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' שמקבלות 4 מנדטים כל אחת.

לא עוברות את אחוז החסימה: המפלגה הכלכלית החדשה בראשות פרופ' ירון זליכה - 2.9%, רע"מ בראשות מנסור עבאס – 1.7%, מען בראשות מוחמד דראושה – 1.3% ועם שלם בראשות חיים אמסלם – 0.2%.

על פי מפת הגושים, גוש הימין מקבל 60 מנדטים, 50 מנדטים למחנה 'רק לא ביבי' ו-10 מנדטים לערבים. שאר המפלגות לרבות הכלכלית של זליכה ורע"ם של עבאס – אינן עוברות את אחוז החסימה.

על השאלה "מי לדעתך המתאים ביותר לכהן כראש הממשלה?" ענו 46% מהנשאלים כי בנימין נתניהו הוא המתאים ביותר לכהן כרה"מ, 25% ענו יאיר לפיד, 16% ענו גדעון סער, 8% ענו נפתלי בנט ו-5% ענו בני גנץ.

על פי העולה מהסקר, רק 53% ממצביעי הליכוד בטוחים שיגיעו לקלפיות, 75% ממצביעי העבודה בטוחים שיגיעו להצביע, 67% ממצביעי יש עתיד בטוחים שיגיעו לקלפי – מספר דומה אצל בוחרי תקווה חדשה.

סקר מנדטים בנימין נתניהו ערוץ 20 בחירות לכנסת ה 24 בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד