י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
התחזיות התבדו

בשורה משמחת: יותר ממיליון חיסונים נגד שפעת ייזרקו לפח

נגיף הקורונה בשילוב השפעת העונתית הייתה הסיוט של מערכת הרפואה בישראל. שהצטיידה לשם כך בחיסונים רבים לשפעת. חלק מהם לא מגיעים לידי שימוש ולאור כך נאלצות חברות התרופות להשליך את החיסונים לפח

חיסונים בפח. אילוסטרציה
חיסונים בפח. אילוסטרציה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

רבות דובר על החשש מנגיף קורונה בשילוב עם שפעת עונתית בחודשי החורף. במערכת הבריאות כססו המומחים ציפורניים וסיפקו תחזיות אימה, שבחסדי שמיים נמנעו מאתנו.

לאור היחלשותה של השפעת בצל ההרחקות ההגבלות וההיגיינה לאור נגיף קורונה המשתולל. התחלואה בשפעת העונתית אפסית. למרות כך בחברות התרופות האכזבה והשמחה מתערבבות.

על פי התחזיות הקשות והחשש הגדול משילוב קטלני בין קורונה לשפעת נערכו הרשויות בישראל ורכשו כ-4 מיליון מנות חיסון נגד השפעת. כל אחת מהם עלתה (יקר יותר מכל שנה) כ-10 יורו. כך על פי הדיווח ב'כאן 11'.

מבדיקה שערכו ב'כאן 11' במשרד הבריאות עלה כי המרכז לבקרת מחלות במשרד הבריאות דיווח כי מכלל האוכלוסייה רק כ-26% התחסנו נגד השפעת, כך על פי המידע שמסרו קופות החולים. מדובר בקצת יותר משני מיליון בני אדם. בנוסף לאלו התחסנו דרך גופים שונים עוד כחצי מיליון. כך שבין מיליון למיליון וחצי חיסונים דינם ככל הנראה להיזרק לפח.

עם זאת יצויין כי ישנן חברות המנסות להזדכות או לנסות למכור את החיסונים לגורמים אחרים על מנת להימלט מהנזק הכלכלי הכבד.

 

שפעת קורונה חורף חיסונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד