י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הזדמנות לתקן

הטרוריסט הנאצי הצעיר ביותר בבריטניה ילך לשיקום

צעיר כבן 16 שוחרר מבית המשפט לצורך שיקום, זאת לאחר שהורשע שורת עבירות המשייכות אותו לארגון והפצת חומרי טרור | השופט התחשב בנסיבות והזהיר אותו כי כל הפרה עלולה לעלות ביוקר

הטרוריסט הנאצי הצעיר ביותר בבריטניה ילך לשיקום
פטיש בית משפט צילום: Unsplash

המחבל הצעיר ביותר בבריטניה שהנהיג תא ניאו-נאצי מבית הקפה של סבתו בקורנוול, מחוז בדרום-מערב אנגליה יצא אתמול (שני) לחופשי מבית המשפט.

הצעיר שביצע שורה של עבירות טרור בין הגילאים 13-15, "נפל לזרועות סבתו" בבית המשפט אחרי ש'ניצל' ממאסר כאשר השופט שלח אותו לשיקום.

הצעיר שהיה אז בן 13, כיום בן 16, הפך למנהיג סניף בריטניה של חטיבת פוירקריג (FKD) הנאצית בשנת 2019.

המשטרה פשטה על בית הנאשם ב-23 ביולי 2019 כתוצאה ממידע שהצביע על כך שהוא ניסה לבנות נשק. הטלפון הנייד והמחשב שלו נלקחו. במהלך החיפוש מצאו השוטרים דגל נאצי וחומר ניאו-נאצי המתאר אלימות.

כשהשוטרים פשטו על בית סבתו הם מצאו דגל צלב קרס וסיסמאות נאציות כמו "הייל היטלר" שצוירו על פני השטח ועל סככת הגן.

הצעיר נתפס גם עם מדריך המכיל תכניות להכנת פצצות, והוראות כיצד להכין בקבוקי תבערה, וכיצד לבנות רובה סער AK47 ולהתמודד עם לחימה בסכינים.

הוא כתב פוסטים גזעניים ואנטישמיים ברשתות החברתיות ודיבר על "התעללות באנשים יהודים", ו"תליית אנשים שהנאצים לא אוהבים", ותכנן לעלות באש מתקנים ומקומות של מיעוטים.

הצעיר הודה באשמת 12 עבירות - שתיים בהפצת מסמכי טרור ו-10 באחזקת חומר טרור. הנאשם הופיע באמצעות תיעוד וידיאו מבית משפט השלום בבודמין, שם נקבע כי הוא יעבור שיקום נוער למשך שנתיים. כך דווח ה"דיילי מייל". "כעת יש לך הזדמנות לשים את הכל מאחוריך ולתכנן מחדש את עתידך" אמר השופט לנאשם.

השופט מארק דניס אמר לילד כי הוא "נכנס לעולם מקוון של דעות קדומות מרושעות" וכל עבירה חוזרת תוביל ל"הפרה של תנאי השחרור" והוא יחזור לכלא וזאת "כדי להגן על הציבור". השופט התחשב בהבעת החרטה לאחר שהצעיר "היה תחת השפעת אחרים". לאורך כל המשפט תואר הצעיר כיום בן 16 כ"פגיע עם ילדות חריגה". כאשר בזמן תכנון הפשעים הוא התגורר 'מבודד' עם סבתו בקורנוול.

 

בריטניה טרוריסטים ניאו נאצי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד