י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"שאלות משפטיות"

שר החוץ של ארה"ב מסתייג מההכרה ברמת הגולן

שר החוץ בממשל ביידן-אנתוני בלינקן, אמר כי השליטה בגולן חשובה לביטחון ישראל, אך "השאלות המשפטיות הן עניין אחר" | על השאלה מדוע הנשיא ביידן טרם שוחח עם רה"מ נתניהו: "אני בטוח שתהיה להם הזדמנות לכך בזמן הקרוב"

שר החוץ של ארה"ב מסתייג מההכרה ברמת הגולן
אנתוני בלינקן צילום: מתוך טוויטר

‏שר החוץ האמריקני בלינקן התראיין לרשת CNN: "יש שאלות משפטיות בנוגע להכרה של ממשל טראמפ ברמת הגולן, אבל ברור שכרגע הגולן חשוב לביטחונה של ישראל".

בראיון שהעניק לרשת CNN התייחס שר החוץ אנתוני בלינקן, להחלטת הממשל הקודם להכיר בריבונות ישראל ברמת הגולן ואמר כי "מבחינה מעשית לישראל חשובה השליטה בגולן, ישנה חשיבות אמיתית לביטחונה של ישראל, אך השאלות המשפטיות הן עניין אחר, אם המצב ישתנה בסוריה לאורך הזמן, אנחנו נבחן זאת, אבל אנחנו לא מתקרבים לשם".

לשאלה מדוע הנשיא ביידן עדיין לא שוחח עם נתניהו מאז שנכנס לבית הלבן בחודש שעבר, השיב שר החוץ: "אני בטוח שתהיה להם הזדמנות לשוחח בזמן הקרוב".

בתוך כך אתמול שוחח שר החוץ, גבי אשכנזי, עם מזכיר המדינה האמריקאי, טוני בלינקן ואמר: "שוחחתי עם מזכיר המדינה האמריקני, אנטוני בלינקן, והודיתי לו על התמיכה הפומבית בישראל של הממשל בעקבות ההחלטה המקוממת של שופטי בית הדין הפלילי הבינלאומי" כתב אשכנזי.

"הדגשתי בפני מזכיר המדינה, כי החלטת בית הדין שגויה מיסודה, וכי היא מסכנת את ההזדמנות הנדירה לקדם את השלום באזורנו. שוחחנו גם על המאמצים המשותפים למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני ולערער את היציבות האיזורית. אני מודה לנשיא ביידן ולמזכיר המדינה בלינקן על מחוייבותם העמוקה לבטחון ישראל ולברית האסטרטגית בין מדינותינו".

ארצות הברית שר החוץ דונאלד טראמפ רמת הגולן ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד