י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אירוע מביך

הפורץ שחדר לבסיס צה"ל - טיפס על הגדר ונמלט

הדרמה הלילית בבסיס נבטים של חיל האוויר: בתום שעות ארוכות אותרה הנקודה ממנה הצליח לברוח החשוד שפרץ לבסיס | בצה"ל מבטיחים כי "הלקחים יופקו בקרוב"

הפורץ שחדר לבסיס צה"ל - טיפס על הגדר ונמלט
הרכב איתו נמלטו החשודים צילום: דוברות המשטרה

בתום שעות ארוכות של סריקות, כוחות צה"ל ומשטרת ישראל איתרו הלילה את הנקודה ממנה ברח החשוד שפרץ לבסיס נבטים של חיל האוויר בצפון הנגב. כזכור, אמש התרחשה דרמה של ממש לאחר שתושב הפזורה הבדואית, החשוד בגניבת כלי רכב, הצליח לפרוץ את שער הבסיס ולחדור לתוכו במהלך מרדף משטרתי. החיילים בבסיס הונחו להישאר בחדריהם.

על פי תחקיר ראשוני של צה"ל, הרכב הגנוב שנמלט מהמשטרה, נבלם על ידי אמצעי האבטחה בשער היציאה מהבסיס ולאחר מכן החשוד המשיך בריצה אל תוך הבסיס. כוחות צה"ל בסיוע היחידה האווירית של המשטרה, יחידות ההגנה הקרקעית, תצפיות וגששים סרקו את המרחב וחיפשו אחר החשוד ברחבי הבסיס.

במהלך הלילה אותרה נקודה בבסיס בה טיפס החשוד על שתי גדרות תיל ועל גדר בגובה כחמישה מטרים ויצא מהבסיס. על הגדרות אותרו מספר סימנים המעידים על כך שהחשוד טיפס וברח החוצה. ממצאים אלו הועברו להמשך חקירת משטרת ישראל.

בצה"ל אומרים כי האירוע יתוחקר ויופקו ממנו הלקחים הנדרשים. "לאורך כל האירוע לא נשקפה סכנה למשרתי הבסיס ולמתקניו הביטחוניים. כוחות חיל האוויר והמשטרה פעלו בשיתוף פעולה מלא לעצירת החשוד", מסר דובר צה"לס

יצוין, כי ככל הנראה החשוד טיפס על הגדר וברח לאחר שפרץ לבסיס, במרחק כקילומטר מנקודת נטישת הרכב. הגדר עליה טיפס החשוד הינה הגדר ההיקפית של הבסיס שאורכה למעלה מ-40 ק״מ. נקודת הבריחה אותרה במהלך הלילה, בשעה שלוש לפנות בוקר לערך.

יש לציין, כי בסיס נבטים מוגדר כבסיס אסטרטגי של צה"ל, בו מאוחסנים מטוסי f35 וטייסות נוספות. בצה"ל עקבו בדריכות אחרי ההתרחשויות בבסיס. בסיסי צה"ל בנגב סובלים בשנים האחרונות ממכת פריצות של תושבי הפזורה, כשלא פעם אף נגנבו כלי נשק רבים. הפריצות עוררו לא פעם ביקורת על חוסר היכולת של המשטרה לטפל בתופעה המסוכנת.

מרדף נבטים פורצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד