כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
יפקע לאחר השבעת הכנסת

בג"ץ מעניק דחייה נוספת לחוק הגיוס

למרות ששר הביטחון בני גנץ החליט שלא לדרוש הארכה נוספת לחקיקת חוק הגיוס, בג"ץ מעניק הערב דחייה נוספת למשך חמישה חודשים

בג"ץ מעניק דחייה נוספת לחוק הגיוס
קובי הר צבי

סאגת חוק הגיוס: לאחר שהתאריך המעודכן לפקיעת חוק הגיוס עבר לפני כשבועיים, שופטי בית המשפט העליון בראשות הנשיאה אסתר חיות דוחקים שוב את פקיעת החוק אל לאחר הרכבת הכנסת ה-24.

השופטים כתבו בהחלטתם כי בעקבות היציאה לבחירות ובהינתן כך שלא ניתן לחוקק חוק חדש, חוק הגיוס יפקע בתאריך 6.7.2021 - כשלושה חודשים לאחר הבחירות, שמא עד אז תורכב כבר ממשלה.

כזכור, חוק הגיוס פקע ב-1.2.2021 וכפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' לפני עשרה ימים, כי לאחר סירובו של שר הביטחון בני גנץ לבקש דחייה נוספת, ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להגיש בקשה לבג"צ שנתמכת על היועץ המשפט לממשלה אביחי מנדלבליט, לפיה המדינה מבקשת דחייה נוספת של שלושה חודשים בחוק הגיוס.

הדחייה מגיעה על סמך חוק יסוד הכנסת שקובע כי לא תיתכן פקיעת חוקים בזמן בחירות ויש להמתין עד לכינונה של הכנסת הבאה, כשבמצב הזה עד להשבת הכנסת ה-24 לאחר חג הפסח.

בני גנץ הבהיר במסיבת עיתונאים שקיים לפני עשרה ימים ובה הציג מתווה גיוס חדש: "עדכנתי את היועץ המשפטי לממשלה שביום ראשון הקרוב אין בכוונתי כשר הביטחון לבקש ארכה בעתירה על חוק הגיוס מבלי שיאושר מתווה השירות בממשלה. אני לא אאשר דחייה של הנושא החשוב הזה. צריך להפסיק לדחות את הקץ - ולהציל את החברה הישראלית, את הכלכלה הישראלית ואת ביטחון ישראל". הוסיף גנץ.

 

חוק הגיוס בני גנץ בג"ץ גיוס חרדים לצה''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד