י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
המקל והגזר

רוצו להתחסן: החיסון צפוי לעלות מאות שקלים

קברניטי המדינה כנראה הבינו שהציבור איבד אמון בשיטת הגזר - ההטבות של תעודת המתחסן, ועברו לשיטת המקל - חיוב כספי על כל חיסון וחיסון 

רוצו להתחסן: החיסון צפוי לעלות מאות שקלים
מתחם חיסונים בירושלים צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

קשיים במערך החיסונים: לאחר שמיליונים מאזרחי ישראל כבר חוסנו, מי בשתי מנות, מי במנה אחת. קצב המתחסנים החל לרדת, ייתכן גם שזאת בעקבות אי האפקטיביות של 'תעודת המתחסן' ובניגוד להבטחות, כאשר רבים לא שתו לבם לנגיף עצמו, והתחסנו רק עבור הטבות אלו. 

לאור כך דווח הערב (שלישי) ב'חדשות 12' כי קופות החולים הציעו למשרד הבריאות להתחיל לחייב כ-200 שקלים על כל חיסון החל מעוד כמה שבועות, וזאת על מנת לזרז את הישראלים לנצל את ה'חינם'.

עוד דווח כי ראשי הערים הציעו מצדם כי אולי ניתן יהיה להכריח את הציבור להחסן על ידי ניכוי השכר או ניצול ימי המחלה שלו לעובד שיחלה ולא יתחסן. ב'כאן 11' דווח עוד כי נשקלת האפשרות לקצץ בדמי החל"ת או האבטלה של מסרבי החיסונים.

בתוך כך, הבוקר פרסמו במשרד הבריאות את נתוני המתחסנים עד כה. מהם עולה כי למעלה מ 3,500,000 מיליון איש התחסנו בישראל עד היום בבוקר, מתוכם 2,157,000 קיבלו גם את החיסון השני. רק אתמול חוסנו 122,000 נוספים.

במשרד הבריאות הוסיפו וסיכמו: עד כה בוצעו 5.7 מיליון חיסונים במדינת ישראל ל-3.5 מיליון מתחסנים. 1.9 מיליון כבר זכאים לתעודת מתחסן.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר עם פרסום הנתונים: "למעלה מ 3,500,000 מיליון איש התחסנו בישראל עד היום, מתוכם 2,157,000 קיבלו גם את החיסון השני. אתמול התחסנו 122,000. כדי לחזור לשגרה אנחנו חייבים את כולכם, לכו להתחסן!".

חיסון לקורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד