י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"אנחנו מדינה יהודית"

השר דרעי: פועל לפתיחה נרחבת של בתי הכנסת וקיום חתונות

לאחר אישור מתווה החזרה ללימודים באופן הדרגתי, יו"ר ש"ס השר דרעי אומר כי יפעל גם כן לאפשר חזרה לבתי הכנסת, לקיום חתונות ושאר השמחות באופן בטוח, לצד קריאת מגילה ושמיעת פרשת זכור | השר דרעי: "לצד פתיחת המסחר והתרבות, חשוב לזכור שאנחנו מדינה יהודית"

השר דרעי: פועל לפתיחה נרחבת של בתי הכנסת וקיום חתונות
אריה דרעי צילום: דוד כהן, פלאש 90

ברקע אישור קבינט הקורונה לפתיחת מערכת החינוך בהדרגתיות, בנוסף למתווה 'איים ירוקים בחינוך' שיזם יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר שקיבל אישור עקרוני במשאל טלפוני בין שרי הממשלה, יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי פועל לפתיחה נרחבת של בתי כנסת וקיום חתונות במתווה מוסכם ואחראי.

כפי שדווח מוקדם יותר היום ב'בחדרי חרדים', ראש הממשלה בנימין נתניהו העלה בקבינט הקורונה את מתווה הלימודים לילדים מחלימים בכלל הערים, כפי שעלה במשך היום בדיונים המקדימים, אך לא הוצג במתווה פתיחת מערכת החינוך.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר בדיון כי ככל שיוקפד על כך שיהיו רק ילדים מחלימים וככל שצוותי ההוראה מחוסנים או מחלימים, הוא אינו רואה בכך סכנה אפידמיולוגית. משרדי הבריאות והחינוך יגיעו למתווה מוסכם של פתיחת החינוך לילדים מחלימים והנושא יעלה לאישור הקבינט.

הערב (שלישי) אמר השר אריה דרעי כי יפעל לכך שבמסגרת המתווה לחזרה לשגרה ייכלל גם אישור לפתיחה נרחבת של בתי הכנסת כדי לאפשר לציבור גדול לחזור לתפילות, וכן מתווה לעריכת חופות וחתונות, בר מצוות ובריתות למחלימים ומחוסנים.

"בנוסף", אמר יו"ר ש"ס, "אני פועל יחד עם משרד הבריאות ליצירת מתווה מיוחד לקריאת ׳פרשת זכור׳ בבתי הכנסת המחוייבת מהתורה, וכן לקריאת המגילה בחג הפורים, בערב ובבוקר".

עוד אמר דרעי: "לצד פתיחת המסחר והתרבות, חשוב לזכור שאנחנו מדינה יהודית ויש לדאוג לתפילות, לחגים ולאירועים היהודיים. צריך לאפשר לציבור גדול במדינת ישראל לשוב לבתי הכנסת ולקיים את המצוות".

יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט, ח"כ יעקב אשר אמר בעקבות הדיון בקבינט: "אני מודה לראה"מ ולשר הבריאות שהלכו עם השכל הישר ואישרו לקדם מתווה לימודים לכל ילדי ישראל באופן זהיר ובטוח, ולשר דרעי על מאמציו הבלתי נלאים בקבינט לאשר את המתווה. החינוך הוא בנפשנו ואין מאמץ שלא נעשה כדי לקיים את הלימודים בהתאם לכללי הבריאות".

 

סגירת בתי כנסת קריאת מגילה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד