כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הסכמי עודפים

הליכוד חתמו עם סמוטריץ' ובן גביר; בשמאל תוקפים

שבוע אחרי הגשת הרשימות ובציונות הדתית חושפים כי חתמו על הסכם עודפים עם מפלגת השלטון - הליכוד | החתימה שהוסתרה עד עתה, זוכה למתקפה מהגוש השמאלי במפה: "ממשלת חסינות"

הליכוד חתמו עם סמוטריץ' ובן גביר; בשמאל תוקפים
בנימין נתניהו/בצלאל סמוטריץ' צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

בעוד הליכוד מסתיר את החתימה, במפלגת הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר מפרסמים הבוקר (רביעי) כי הם חתמו על הסכם עודפים עם הליכוד תוך התחייבות להקמת קואליציה משותפת לאחר הבחירות.

הסכם העודפים הוא בעיקר טכני, כדי לא לזרוק קולות ימניים בפח, כאשר המפלגות שלא יקבלו מספיק קולות למנדט נוסף יתקזזו ביניהם ושמא אף יגדלו, מה שיבטיח את הרחבת גוש הימין.

כזכור לפני כשבועיים חתמו גם נפתלי בנט וגדעון סער על הסכם דומה.

אלא שההסכם הזה עדיין מעורר תגובות ושיח פוליטי בעקבות התחייבות של הליכוד כי הציונות הדתית יהיו חלק מה משלה הבאה, כאשר ההתחייבות חלה גם כלפי איתמר בן גביר כשרק בתחילת השבוע הבהירו שרים בכירים בליכוד כי הוא לא יהיה חלק מהממשלה או הקואליציה הבאה.

בהודעת מפלגת הציונות הדתית נכתב כי "הציונות הדתית עמדה על כך שנתניהו יתחייב בהסכם להקים ממשלת ימין עם הציונות הדתית שקווי היסוד שלה יכללו שמירה על ארץ ישראל, חיזוק זהותה היהודית של המדינה, הגברת המשילות וקידום הכלכלה והרווחה של החברה הישראלית".

יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר: הסכם העודפים בין נתניהו לבן גביר הוא אות קלון לליכוד ובושה גדולה. גזענות וכהניזם לא מרתיעים את הליכוד. מי שאין לו קו אדום ורק פועל לתחמן חסינות - לא ראוי להיות ראש ממשלה.
‏אחרי הבחירות נדאג שתקום כאן ממשלה ישרה שתשקם את ישראל ותמנע מאנשים כמו בן גביר להיות חלק ממנה.

יאיר לפיד אמר: "נתניהו עושה הכל להכניס לכנסת את מפלגת ברוך גולדשטיין, בן גביר וסמוטריץ". שבמפלגת יש עתיד מסרו בתגובה: פתק לליכוד זה פתק לכהנא. אין שפל שנתניהו לא ירד אליו בדרך לקואליצית החסינות שהוא מנסה להקים".

בצלאל סמוטריץ איתמר בן גביר בחירות 2021 הליכוד הסכם עודפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד