ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
התחנה שמעוררת סערה

המאבק ברכבת הקלה עולה שלב • התושבים יצאו בשיירת מחאה

המאבק מתרחב: בזמן שהוועדה המחוזית מתכנסת במשרד הפנים, כדי לדון בהקמת תחנת רכבת הקלה בלב שכונת גאולה בירושלים, התושבים יצאו לשיירת מחאה בה השתתפו עשרות רכבים | התושבים מאיימים להחריף את המאבק: "לא ניתן שיפגעו בנו, מדובר בפרצת צניעות חמורה"

המאבק ברכבת הקלה עולה שלב • התושבים יצאו בשיירת מחאה
שיירת המחאה צילום: יאיר לוי, פלורליסט

כמה עשרות רכבים של תושבי שכונת גאולה בבירה, יצאו היום (רביעי) לשיירת מחאה כנגד הקמת קו הרכבת המכונה ה'הקו הכחול', הצפוי לחלוף ברחובות השכונה והסמוכים לה. יצוין, כי קו הרכבת כבר אושר והעבודות כבר החלו, אך התושבים מנסים למנוע את פתיחת התחנות מחשש שיובילו לבעיות צניעות.

התושבים יצאו למחאה, זאת בזמן שבמשרד הפנים מתכנסת הוועדה המחוזית כדי לדון באישור התחנות לקו, להן התושבים מתנגדים נחרצות. התחנה המעוררת סערה צפויה להיפתח, כך על פי התכנון, ברחוב שטראוס, סמוך לבניני המגורים.

התושבים, כאמור, חוששים כי פתיחת תחנה בלב השכונה החרדית תגרור בעיות צניעות שיפגעו בחינוך ילידיהם, כך לטענתם. "אנחנו מתנגדים לכך נחרצות", אומר תושב השכונה שהשתתף היום בשיירת המחאה, "לא ניתן לאף אחד לפתוח תחנה כזו שתפגע בחינוך הילדים".

כעת, התושבים מאיימים להחריף את המחאה, באם הוועדה תאשר את פתיחת התחנה. מדובר בפרצה חמורה. נמנע אותה בכל דרך אפשרית", מוסיף התושב.

בשבועות האחרונים נרשמו לא מעט עימותים בין התושבים למשטרה ברחוב בר אילן על רקע המחאה, נגד קו אחר המכונה 'הקו הירוק', שצפוי גם הוא לחלוף בשכונות החרדיות בבירה. לא פעם נרשמו הצתות של כלי הנדסה במתחם אתר הבניה של הקו החדש.

 

 

 

 

רכבת קלה גאולה מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד