י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"דת הצביעות והטרור"

סערה בעולם הערבי: הזמרת האסלאמית מתגיירת

זמרת ערביה מכווית פרסמה אמש סרטון באינסטגרם בו הכריזה במפתיע כי היא נוטשת את הדת האסלאמית ומתגיירת. דבריה עוררו סערה גדולה בעולם הערבי

סערה בעולם הערבי: הזמרת האסלאמית מתגיירת
מיקרופון. אילוסטרציה צילום: pixabay

הזמרת הכוויתית בסמה הכריזה אתמול (שלישי) ברשת האינסטגרם כי היא עוזבת את האסלאם ומצטרפת לדת היהודית. בתגובה, הרשתות החברתיות הערביות החלו לגעוש.

רועי קייס כתב לענייני ערבים בכאן 11 מפרסם כי הזמרת האסלאמית הדהימה את כמעט שני מיליון עוקביה באינסטגרם כשהודיעה שהיא מתגיירת.

‏‎לזמרת יש שורשים עיראקיים, והיא חיה בכווית בשנים האחרונות. היא פרסמה תיעוד של עצמה מכריזה על המעבר לדת היהודית, ועוררה סערה אדירה.

"אני איבתסאם חמיד, המכונה בסמה הכוויתית ממדינת כווית, אני מכריזה על עזיבת האיסלאם, דת הצביעות ודת הטרור, הדת שמבזה את האישה, הדת שרודפת אותה ותוקפת אותה, דת שלא נותנת לה את כל זכויותיה, בגאווה גדולה אני מכריזה שאני מצטרפת לדת היהודית".

היא הוסיפה: "אני מצהירה גם על התנגדותי ועל אי השתייכותי למשטר אל-סבח, הדוחה נורמליזציה וחופש דעה", וסיימה את נאומה באמירה: "אין נאמנות או שייכות".

הסרטון גרר במתקפה חריפה מצד עוקבים שדרשו לעצור אותה וקראו לעברה קריאות גנאי. חלקם אף כינה אותה "כופרת". הסרטון שלה מגיע לאחר שהשדר הכוויתי מוחמד אל-מומן הודיע ​​כי התנצר לאחרונה, והופיע כשהוא עונד את הצלב הנוצרי, ובשל כך אף הוא ספג מתקפה קשה.

כווית גיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד