י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ציון הרשב"י ייחסם

משרד הבריאות מציע: כך נשמע 'זכור' ומגילת אסתר

במשרד הבריאות עמלים בשבועיים שנותרו את חג פורים על מתווה בטוח לקיום מצוות החג עד כמה שניתן. לפי המתווה הראשוני יידרש מרחק ארבע מטרים בין אדם לאדם. בנוסף, באופן מגוחך, דווח כי ציון הרשב"י ייחסם כבר מיום חמישי מחשש לעלייה המונית

משרד הבריאות מציע: כך נשמע 'זכור' ומגילת אסתר
קריאת מגילה בליל פורים צילום: עוזי ברק

במשרד הבריאות עוסקים בימים אלה במציאת מתווה שיאפשר לציבור הדתי והמסורתי בישראל, לשמוע בשבת קודם הפורים את ׳פרשת זכור׳ ובימי פורים לקיים את מצוות קריאת המגילה חרף הגבלות הקורונה.

כתב הבריאות מאיר מרציאנו דיווח ב'חדשות 13' כי במשרד הבריאות יוזמים מתווה קפסולות לבתי הכנסת כפי שהיה בחגי תשרי כשהם מקיימים הידברות עם ראשי המפלגות החרדיות, השרים יעקב ליצמן, אריה דרעי ויו"ר ועדת החוקה יעקב אשר.

על פי ההצעה של משרד הבריאות שחשף מרציאנו, במשרד הבריאות יאשרו מתווה קפסולות של עשרה משתתפים תוך שמירה של אדם ב-4 מטרים, כשהמקסימום יהיה עד 100 מתפללים בעשר קפסולות.

בתוך כך, באופן מגוחך, דווח עוד ב'חדשות 13' כי במשרד הבריאות מביעים חשש מעלייה המונית לציון הרשב"י במירון ביום הפורים, וכי בכוונתם לדרוש למנוע את העלייה המסורתית לקבר הרשב"י ביום פורים, כך שהמשטרה תפרוש מחסומים כבר מיום חמישי ועד מוצאי שבת בכדי למנוע הגעת מתפללים להר.

בלשכת חבר הכנסת יעקב אשר מסרו ל'בחדרי חרדים' כי הם לא מכירים את הסיכומים בנושא בתי הכנסת, שלעת עתה נשמעים הזויים. 

מגילת אסתר קריאת מגילה חג פורים ציון הרשב''י קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד