י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אכיפה נוקשה

אין תמימות דעים • דיון הקבינט הודלף שוב

הדיון מליל אמש בקבינט הקורונה הודלף שוב, וכמו תמיד לצד הדיווח בכתבה על חילוקי הדעות בדיון וההתייצבות המפתיע של שרי הליכוד נגד עמדת משרד הבריאות, שורבב המגזר החרדי כמפר הנחיות

נתניהו ואדלשטיין
נתניהו ואדלשטיין צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

שוב זה קרה: דיוני הקבינט בשבועות האחרונים מודלפים שוב ושוב, ובעוד בשבוע שעבר הדיון התנהל בטונים צורמניים למדי, אמש (שלישי) הדיון התנהל כראוי. וכמו שהתרחש בשבועות האחרונים גם קטע מעניין מהדיון אמש הודלף ונחשף הערב בחדשות 12.

בפתח הקטע שהודלף נשמע שר הבריאות יולי אדלשטיין תוקף: "אין שום דרך לקרוא ליציאה 'זהירה', אם לא עברו שבועיים בין שלב לשלב כי אז אין לנו מושג, 5 ימים אחרי, 7 ימים אחרי, 10 ימים אחרי, אם אנחנו עשינו את הדבר הנכון או שגרמנו לאסון בהחלטה שלנו".

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ אמר בסוגיית 'תעודת המתחסן': "אנחנו באים ואומרים לאזרח "התחסנת נכנסת" זה כל הסיפור נורא פשוט, הבן אדם צריך להתחסן וללכת לחיות את החיים הכלכליים שלו".

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, הד"ר שרון אלרעי פרייס הציגה את עמדת משרד הבריאות ואמרה: "המטרה העיקרית של התו הירוק זה לייצר פעילויות שהן בסיכון בריאותי נמוך".

את דבריה קטעה שרת התיירות אורית פרקש הכהן מ'כחול לבן' שתקפה: "זו מטרה חדשה כנראה ד"ר אלרעי, כי לפתוח אירועים בתו הירוק כמו שפתחנו קודם, להחיות את הכלכלה באמצעות תו ירוק ולעודד חיסונים באמצעות תו ירוק, אז עכשיו התו הירוק בעצם רק בא לטפל רק בדברים שלא מהווים תחלואה ממילא. טוב לדעת שזה ככה".

אלרעי פרייס התגוננה והשיבה: "לא זה לא נכון, אני אשמח לסיים את דברי לפני שאת מתפרצת, אני לא חושבת שאני התפרצתי לדברייך", עקצה.

השרה פרקש המשיכה לתקוף: "לא התפרצתי לדברייך, פשוט הבעיה היא שבכל פעם שאנחנו מנסים להתקדם שלב, אתם מוצאים מהדלת, מהחור, מהמנעול, מהתקרה עוד סיבה ללכת 17 צעדים אחורה, וזה טיפה מתסכל, מתנצלת".

ראש שירותי בריאות הציבור השיבה לדבריה: "אז אני מתנצלת שזה מתסכל, אנחנו לא מוצאים כל מיני דרכים, אנחנו ממשיכים עם אותם עקרונות, אני מזכירה שוב, לא ציינו את זה, לא פירטנו את זה, אנחנו עם מקדם הדבקה קרוב מאד ל-1. עם 6,500 מאומתים ליום ואם אני פותחת עכשיו תו ירוק לאנשים שקיבלו אתמול את מנת החיסון הראשונה שלהם, כי שר הביטחון אמר 'התחסנת נכנסת', נכנסים אנשים שהם לא מוגנים, יכולים להכניס פנימה תחלואה, כי החיסון בעצם עוד לא הביא אותם למצב של הגנה.

שר האוצר ישראל כץ הציג עמדה לעומתית לחבריו ואמר: "אני חושב ששבועיים זה מאד רחוק, להגיד ש'אז אנחנו נבחן', הרי הסבירות הגבוהה היא שהמדדים לא ירדו, הלוואי ואני מתבדה , אולי כולנו טועים ובום כל שבוע הכל למטה, אז נפתרו לנו כל הבעיות, אבל אם הם לא, כל העיקרון הוא לחיים לצד הקורונה".

שרת התחבורה מירי רגב הוסיפה לדבריו: "איך אפשר מצד אחד למרץ אנשים לבוא ולהתחסן ומצד שני בלי לפגוע להם ביכולת הבסיסית שלהם נניח ללכת לקנות אוכל מהסופרים כמובן שלא תבקש שיתחסנו, אבל אם אתה רוצה לתמרץ אותם, כן תיתן וכן תחליט שלנושאי כושר ולנושאי תרבות, מוזאנים, בתי מלון זה סוג כאילו של צ'ופר, אתה אומר אתם רוצים את הצ'ופרים האלה? נא בבקשה תלכו ותתחסנו".

שר החוץ גבי אשכנזי החרה אחריה והוסיף: "מירי סליחה שאני מפריע לך, הדבר היחידי שיתמרץ בני נוער, ואני ממליץ לצרף להצעה שלך גם טיסה לחו"ל. תראי ברגע שנגיד שמי שלא מתחסן או לא חלה לא טס לחו"ל. כל הנוער מתייצב מחר בתחנת החיסון". רגב מצידה השיבה: "נכון גם זה, זה נכון, אתה צודק".

וכמו תמיד גם המגזר החרדי שורבב לכתבה. לאור דבריו של נתניהו בדיון בהם ביקש מהשר לביטחון פנים לפעול בתקיפות נגד בעלי העסקים המצהירים כי יפעלו בניגוד לחוק, הסתיימה הכתבה בתהייה כי ישנו מגזר אחד - תוך שהם מראים תמונה של תלמידי ישיבה - שנגדם לא דרש נתניהו אכיפה קשה.

בני גנץ בנימין נתניהו מירי רגב גבי אשכנזי ישיבת קבינט יולי אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד