כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"אדיבים לשמירת שבת"

ללא כיפה: עורך הדין הדתי של טראמפ מסכם את הימים הראשונים לדיונים

דייויד שון מי שמשמש בימים אלו כעורך הדין מטעמו של נשיא ארה"ב לשעבר - טראמפ במשפט ההדחה שלו מתאר את חוויותיו מהימים הראשונים לדיונים | לדבריו: "מנהיגי הסנאט היו מאוד אדיבים בכל הנוגע לשמירת השבת שלי"

ללא כיפה: עורך הדין הדתי של טראמפ מסכם את הימים הראשונים לדיונים
דונלד טראמפ בנאום פרידה מהנשיאות צילום: דוברות הבית הלבן

עורך דינו של דונלד טראמפ נראה נכנס לבניין הקפיטול ביום רביעי כשהוא לובש כיפה, אך הסיר אותה לפני תחילת הדיון בנושא הדחת הנשיא.

אחד מעורכי הדין הראשיים של הנשיא לשעבר טראמפ אמר כי הוא לא חבש כיפה בסנאט ביום הראשון לדיונים משום שהוא "לא רצה לפגוע באף אחד". דייוויד שון, אורתודוכסי, פתח מהדורות ביום שלישי לאחר שהניח את ידו על ראשו בכל פעם שלגם מים תוך כדי דברי הפתיחה שלו במשפט ההדחה של טראמפ.

כשנשאל ביום שלישי מדוע סירב ללבוש את הכיפה שלו במהלך הופעתו בסנאט, אמר פרקליטו של הנשיא לכתב CNN כי "פשוט לא הייתי בטוח אם זה מתאים, בכנות, לא רציתי לפגוע באף אחד," אמר שון.

כשנשאל על ידי הכתב מדוע חבישת כיפה תפגע במישהו, אמר שון שהוא לא יודע אם זה יהיה כך, אך הוסיף כי "זה פשוט דבר מביך ואנשים בוהים בזה".

ה'ניו יורק פוסט' ניסה לקבל תשובה לשאלה האם הוא יחבוש את הכיפה בימים האחרונים של המשפט, אך ללא הצלחה, כשנשאל על ידי הכתב של CNN מוקדם יותר אם הוא מתכנן ללבוש כיפה בהליכים הקרובים, אמר שון שהוא לא יודע. עם זאת הוא ציין כי מנהיגי הסנאט "היו מאוד אדיבים בכל הנוגע לשמירת השבת".

כזכור עורך דינו של דונלד טראמפ הגן על הנשיא לשעבר ביום שלישי בסנאט, וטען כי טראמפ לא היה אחראי לפשיטה של תומכיו שנערכה ב-6 בינואר על בניין הקפיטול, אלא הפשיטה תוכננה הרבה לפני נאומו של טראמפ בו קרא לתומכיו להגיע ולהפגין במקום.

אך מה שתפס את תשומת הלב היה הרגע בו עו"ד שון שם יד על ראשו רגע לפני שלגם מכוס המים שהייתה מונחת לצידו בעת שנאם. כלי התקשורת לא בדיוק הבינו מה פשר המנהג והעלו ספקולציות בנושא.

דייוויד שון, אחד מעורכי הדין של טראמפ, כבר ביקש קודם לכן (ואז משך את בקשתו) לעצור את הדיונים בכניסת שבת, ואתמול כאמור הוא כיסה את ראשו בידו בזמן שאמר ברכה לפני ששתה מבקבוק המים שלו. אמנם הלכתית זה לא נחשב, כי חייבים איזשהו בגד מעל הראש, אלא אם מישהו אחר מניח את היד על ראש המברך.

סנאט אמריקאי חובש כיפה דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד