כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
לקראת הבחירות ברשות

חריג: ישראל אישרה לבכיר פלסטיני להיפגש עם ברגותי

הבחירות ברש"פ: מקורביו של בכיר בפת"ח מרוואן ברגותי שבו לאחרונה ואמרו כי בכוונתו להתמודד לנשיאות. בעבר, ברגותי כבר הציג עצמו כמועמד לנשיאות בבחירות האחרונות שנערכו לנשיאות הפלסטינית ב-2005, אך בעקבות ביקורים דומים שערכו אצלו אז בכלא בכירים ברשות, הוא חזר בו מההתמודדות

חריג: ישראל אישרה לבכיר פלסטיני להיפגש עם ברגותי
ברגותי צילום: פלאש 90

בישראל אישרו באופן חריג בקשה של בכיר ברשות הפלסטינית להיפגש עם בכיר הפת"ח הכלוא בישראל, אסיר העולם מרוואן ברגותי.

מקורות פלסטינים מסרו ל'כאן חדשות' כי הבכיר, חוסיין א-שייח, האחראי מטעם הרשות על הקשרים עם ישראל, אמור לקיים את הביקור עוד היום, אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון.

על-פי הדיווח של גל ברגר בכאן 11, לדברי מקורות פלסטינים, חוסיין א-שייח צפוי לנסות לשכנע את מרוואן ברגותי – החבר בגוף ההנהגה העליון של הפת"ח – שלא לשבור את אחדות השורה בפת"ח בבחירות הקרובות ולא להתמודד מול אבו מאזן בבחירות לנשיאות הפלסטינית בסוף יולי.

לאחרונה שבו ואמרו מקורביו של ברגותי מחוץ לכלא כי בכוונתו להתמודד לנשיאות. בעבר, ברגותי כבר הציג עצמו כמועמד לנשיאות בבחירות האחרונות שנערכו לנשיאות הפלסטינית ב-2005, אך בעקבות ביקורים דומים שערכו אצלו אז בכלא בכירים ברשות, הוא חזר בו מההתמודדות לנשיאות לאחר ששובץ בראש רשימת הפת"ח בבחירות לפרלמנט שנערכו כעבור שנה, ב-2006.

בחודש שעבר – 48 שעות לאחר שאבו מאזן פרסם את צו הבחירות המורה על בחירות חדשות לפרלמנט ב-22 במאי ובחירות לנשיאות ב-31 ביולי – ביקרו ברמאללה שני ראשי המודיעין של מצרים וירדן והפצירו באבו מאזן לעשות הכול כדי שהפת"ח בראשותו יגיע לבחירות עם חמאס מחוזק, ירוץ כמקשה אחת וללא פיצולי רשימות.

בשבת הקרובה תתכנס הנהגת הפת"ח בראשות אבו מאזן לדון בהסכמות שהושגו השבוע בין פת"ח לחמאס בקהיר בדבר המשך ההתקדמות לעבר בחירות במועדן.

עוד דווח, כי בכלא ישראל נמצאים כיום שניים מחברי גוף ההנהגה העליון של הפת"ח: מרוואן ברגותי השפוט ל-5 מאסרי עולם מאז האינתיפאדה השנייה, וכרים יונס, שנשפט למאסר עולם בשנות ה-80' בגין רצח חייל. עונשו של יונס נקצב בידי הנשיא לשעבר פרס והוא היה אמור להשתחרר ב-2014 בפעימה ה-4 במסגרת מחוות שחרור האסירים לאבו מאזן שעשתה ממשלת נתניהו השלישית אך הפעימה לא יצאה לבסוף אל הפועל.

בתוך כך בכיר חמאס, מושיר אל-מסרי, שולל את האפשרות כי חמאס יעמיד מועמד מטעם הארגון לבחירות לנשיאות הרשות הפלסטינית, הצפויות להתקיים לאחר הבחירות לפרלמנט - בעוד כחמישה חודשים (הבחירות לפרלמנט הן בעוד שלושה חודשים). אל-מסרי הסביר כי סביר שחמאס יתמכו במועמד שאינו מחמאס או יגיעו להסכמה עם שאר הפלגים הפלסטינים על מועמד מוסכם, זאת כיוון שמועמד מחמאס יביא ל"מורכבות מדינית", כלשונו.

מרואן ברגותי הרשות הפלסטינית בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד