י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בפשיטה על המשק

5 חשודים נעצרו: ספרי התורה נמצאו והוחזרו לביה"כ

גבאי בית הכנסת 'דקר' בשדרות, הופתע הבוקר לקבל שיחת טלפון ממפקד תחנת המשטרה בעיר שעדכן אותו כי שבעת ספר התורה שנגנבו לפני מעט פחות משבוע - נתפסו בתום פשיטה על אחד המושבים באזור | במהלך הפשיטה של כוח משטרה נעצרו חמישה חשודים, שלושה מהם יובאו לדיון בהארכת מעצרם | כל הפרטים

5 חשודים נעצרו: ספרי התורה נמצאו והוחזרו לביה"כ
הספרים מוחזרים לביה"כ צילום: דוברות המשטרה

תוך פחות משבוע, הצליחה המשטרה להגיע אל שבעת ספרי התורה שנגנבו מבית הכנסת 'דקר' בעיר שדרות. הלילה, פשטו כוחות משטרה גדולים על מושב בדרום שם נמצאו ספרי התורה. גבאי בית הכנסת הופתע לקבל הבוקר שיחת טלפון ממפקד תחנת המשטרה בעיר, שהזמין לבוא ולזהות את הספרים.

המשטרה פתחה בחקירת הגניבה ביום שישי האחרון, לאחר שכוחות המשטרה הוזעקו לבית כנסת בעקבות גניבתם של 7 ספרי תורה ומגילות בשעות לילה מאוחרת על ידי מספר חשודים.

שוטרי תחנת שדרות הבינו מיד את משמעות גניבת ספרי התורה וחשיבותם הרבה. הם החלו לבצע מגוון פעולות חקירה סמויות תוך שילוב אמצעים טכנולוגיים ויחידות נוספות במרחב לכיש, שהובילו לאיתור זהותם של 5 חשודים בשנות שנות ה 30-70 תושבי העיר והמושבים הסמוכים. הלילה הם נעצרו לחקירה.

במקביל למעצרם של החשודים, כוחות המשטרה הצליחו לאתר משק במושב נוגה בו החזיקו החשודים את ספרי התורה, ובפשיטה שערכו במקום, הצליחו למצוא אותם בשלמותם, והם הובאו אל תחנת המשטרה. 3 מהחשודים יובאו בפני בית המשפט בבקשה להאריך את מעצרם.

מפקד תחנת המשטרה בשדרות, סגן ניצב מאיר חכמון, התקשר אל גבאי בית הכנסת, ובהתרגשות רבה עדכן אותו בדבר איתור הספרים בשעות הלילה, המפקד הזמין את הגבאים להגיע אל תחנת המשטרה על מנת לזהותם ולקבלם חזרה לידיהם.

מיד עם סיום מלאכת זיהוי ספרי התורה, הובילו שוטרי התחנה את הספרים חזרה למקומם הבטוח והראוי בארון הקודש שבבית הכנסת.

"אנחנו מתרגשים מאוד ושמחים לבשר לכם שהצלחנו לאתר הלילה את ספרי התורה", כך קיבל סנ"צ מאיר חכמון את הגבאים בפתח תחנת המשטרה, "כלל שוטרי התחנה התגייסו למשימה על מנת לחקור את המקרה שנכנס לנו לדם ולנשמה, עם הרבה רגש אישי, וידענו שאנחנו הולכים לעשות הכל כדי להשיב את ספרי התורה חזרה לתושבי העיר."

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי אמר: "אני מודה למפקד תחנת שדרות, סנ"צ מאיר חכמון, ולשוטרי התחנה, על העבודה המאומצת והזריזה שלהם למציאת ספרי הקודש שנגנבו מבית הכנסת 'דקר'. לראות הבוקר את ההתרגשות והשמחה על פניהם של גבאי ומתפללי בית הכנסת זה היה מחמם לב והאירוע קורה ערב ראש חודש אדר שכולנו מרבים בו בשמחה ועכשיו השמחה כפולה. יישר כוח גדול".

 

גניבה ספרי תורה שדרות בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד