י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אולטימטום חרדי

פרסום ראשון: שר התורה מורה: ללא מתווה, יש לפתוח את הלימודים

שר התורה הגר"ח קנייבסקי הורה למנהלי תלמודי התורה כי באם לא יאושר המתווה לפתיחת מערכת החינוך, כפי שהציע ח"כ יעקב אשר - עד ליום ראשון, הרי שיש לפתוח את כל המוסדות במתכונת רגילה, תוך שמירה על ההנחיות של מסיכות ושמירת מרחק | כל הפרטים בפרסום ראשון

פרסום ראשון: שר התורה מורה: ללא מתווה, יש לפתוח את הלימודים
הגר"ח קנייבסקי צילום: אהרן קרון, פלאש 90

פרסום ראשון: יומיים חלפו מאז התחייבו בממשלה, להעביר את מתווה פתיחת מערכת החינוך, שיזם יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר, לפיו ייפתחו כיתות למחלימים ומחסונים - הקבינט טרם אישר ושר התורה הגר"ח קנייבסקי משגר הערב (חמישי) הוראה למנהלי תלמודי התורה.

כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', יו"ר ש"ס השר אריה דרעי העלה את המתווה שהציע יעקב אשר, לדיון בממשלה שהתקיים ביום שלישי, כאשר הוסכם עקרונית ליישם את המתווה, שהיה אמור לקבל בהמשך את אישור השרים במשאל טלפוני.

אלא, שגם בשעה זו, המתווה שיאפשר לאלפי תלמידים ולא רק חרדים לחזור לספסל הלימודים, עדיין לא עלה להצבעה בממשלה וספק אם יצליחו לאשרו עוד לפני השבת בכדי שהלימודים יחלו כבר ביום ראשון הבא.

בעקבות כך, נודע ל'בחדרי חרדים' כי שר התורה הגר"ח קנייבסקי הורה למנהלי תלמודי התורה כי באם לא יאושר המתווה עד ליום ראשון, יש לפתוח את כל המוסדות במתכונת רגילה, תוך שמירה על ההנחיות של מסיכות ושמירת מרחק.

בנוסף, ל'בחדרי חרדים' נודע כי יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר, שוחח היום עם שר הבריאות יולי אדלשטיין ועם ממונה הקורונה הפרופ' נחמן אש ובכירי מערכת הבריאות ודן עימם בקידום המתווה והזרים נתונים של מחלימים מהרשויות המקומיות, ובמשרד מנסים להגדיר במסמך מי נחשב למחלים מקורונה.

כזכור, מלשכת ראש הממשלה נמסר בתום דיון הקבינט שהתקיים ביום שלישי כי ראש הממשלה בנימין נתניהו העלה בקבינט הקורונה את פרטי מתווה הלימודים לילדים מחלימים בכלל הערים, כפי שעלה במשך היום בדיונים המקדימים, אך לבסוף לא אושרה פתיחת מערכת החינוך.

"שר הבריאות השיב כי ככל שיוקפד על כך שיהיו רק ילדים מחלימים וככל שצוותי ההוראה מחוסנים או מחלימים, הוא אינו רואה בכך סכנה אפידמיולוגית", נמסר, וכי סוכם כי משרד הבריאות והחינוך יגיעו למתווה מוסכם של פתיחת מוסדות החינוך לילדים מחלימים וכי הנושא יעלה לאישור שרי קבינט הקורונה.

הגר''ח קנייבסקי מערכת החינוך מנהלי מוסדות מנהלי חיידרים מנהלי תלמודי תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד