ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
בראשות גדולי ישראל

תיעוד: ב'עטרת שלמה' התכנסו להספד על הגרמ"ד מבריסק

בישיבת עטרת שלמה בקרית הישיבה בראשון לציון נערכה עצרת מספד רבתי על סילוקו של זקן ראשי הישיבות הגרמ"ד הלוי סולובייצ'יק זצ"ל ראש ישיבת בריסק. בעצרת נשאו דברים זקן הפוסקים הגר"מ שטרנבוך, חבר המועצת הגרב"מ אזרחי, וראש הישיבות של עטרת שלמה הגר"ב סורוצקין. 'בחדרי חרדים' עם סיקור ותיעוד 

תיעוד: ב'עטרת שלמה' התכנסו להספד על הגרמ"ד מבריסק
עצרת הספד בישיבת עטרת שלמה צילום: א. גרינוולד

במלאות השבעה להסתלקותו של הגאון רבי משולם דוד  הלוי סלובייצ'ק זצ"ל ראש ישיבת בריסק, התקיים אמש (רביעי) בהיכל ישיבת "עטרת שלמה" בקריית הישיבה בראשון לציון עצרת מספד קינה ונהי על סילוקו של חכם על ידי גדולי ישראל שהספידו בפני מאות בני הישיבה.

העצרת נערכה תחת האבל הכבד .השורר על עולם התורה כולו ועל הישיבה שהגרמ"ד זצ"ל היה ממנווטי דרכה.

בעצרת השתתפו בראשות ראשי הישיבה הגר"ח פיינשטיין, הגרח"מ אוזבנד, והגרש"ב סורוצקין.

ראשון המספידים גיסו, זקן הפוסקים הגר"מ שטרנבוך שבין דבריו עמד על העובדא שהגרמ"ד זצ"ל היה לוחם מלחמות ה' בכל כוחו, אבל לעומת זה הוא לא ויתר אף על רגע של לימוד התורה הק' וכל רגע ורגע אצלו היה מדוקדק ומחושבן ומנוצל ללימוד התוה"ק. לאחמ"כ הרחיב הגר"מ בפני בני הישיבה הק' בדברי חיזוק על ניצול הזמן ללימוד התוה"ק ובפרט בזמני הרפיון כימי שישי ושבת קודש.

לאחמ"כ ספד נרגשות תלמידו ראש ישיבות עטרת שלמה הגאון רבי בנימין סורוצקין שהביא את דברי הגמ' על פטירת רבי "נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש" וצריך ביאור מה היא האבידה הגדולה דווקא בארון הקודש שהיה בתוך קודש הקודשים ואי אפשר היה לקרוא בו".

"וביאור הדברים הוא כי אף שאי אפשר לקרוא בארון הקודש וכל אחד כותב הוא לעצמו ספר תורה, אבל איך ידעו לעומים מה היה התורה לאמיתה שנמסרה מסיני? בשביל כך היה את הספר תורה שבארון. הרב מבריסק זצ"ל הוא היה הספר תורה שבהיכל בדור האחרון ממנו הלא חששו, לא היה שום מקום לזיופים בהשקפה, מכיון שהיה את ספר התורה שבהיכל. וכזה היה מרן הגרמ"ד זצ"ל שאבד מעימנו, שהוא חי בדיוק כרצון הקב"ה בלא שום סילוף ובלא שום תירוצים, הוא ספר תורה שבהיכל אבל ממנו ידעו כולם מה היא דרך החיים האמיתית ומה הוא רצון ה' האמיתי".     

את משא ההספדים נעל ראש ישיבת עטרת ישראל הגרב"מ אזרחי שעמד בדבריו על הפסד הדור כולו הפסד שאין לו תמורה, הפסד של מסירת התורה באמיתותה ובמקוריותה, הפסד של מאה שנים רצופות שלימות של תורה ויראת שמים. כמו"כ האריך בדבריו על הצורך לילך בדרכיו והנהגותיו של הגרמ"ד זצ"ל.

בסוף דבריו אמר הגרב"מ, כי הגרמ"ד זצ"ל הרי היה ליבו לב כלל ישראל כולו, כמה הוא דאג לכלל ישראל, כמה הוא בכה על כלל ישראל וכמה הוא צעק, ומהגרמ"ד זצ"ל אנו מבקשים ומפצירים שיעמוד לפני כיסא הכבוד ויבקש ויתחנן שמשיח יבוא כבר ויגאלנו בקרוב.

הרב משולם דוד סולובייציק ישיבת עטרת שלמה הרב משה שטרנבוך הרב ברוך מרדכי אזרחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד