י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ההונאה נגדעה

כשני מיליון מסכות N95 מזויפות נתפסו לפני שיווקן

פשיטת ענק על מחסן מסכות רפואיות מזויפות מסוג N95 בלונג איילנד. התובעת במחוז קווינס אומרת כי מדובר באחת התפיסות הגדולות ביוותר של מסכות מזויפות מאז פרוץ המגיפה

כשני מיליון מסכות N95 מזויפות נתפסו לפני שיווקן
אילוסטרציה צילום: pexels

משטרת ניו יורק פשטה על מחסן בלונג איילנד ותפסה כשני מיליון מסכות רפואיות מזויפות ועצרה את המנהל. "אנו מאמינים כי מדובר באחת מהתפיסות הגדולות ביותר של מסכות מזויפות מאז תחילת המגיפה", אמרה תובעת מחוז קווינס, מלינדה כץ, במסיבת עיתונאים.

מסכות ה-N95 המזויפות אמורות היו להימכר לעובדי רפואה תמימים שהיו מוכנים לרכוש אותן תמורת 2.95 דולר לכל אחת, כאשר מסכת N95 אמיתית נמכרת בכמעט חצי מהמחיר הזה. המסכות היו למעשה לא תקניות שנארזו מחדש עם תוויות N95, כך דווח ברשת ABC 7.

"הפריטים הללו היו ארוזים בקופסאות, נערמו ביותר מ-100 משטחי משלוח", תיארה כץ, שציינה כי התנאים במחסן אינם סניטריים, וטענה כי המנהל ועובדים אחרים ניסו ביודעין להונות את מערכות הבריאות. מסכות ההונאה אינן עשויות אפילו לספק הגנה, ועוד פחות מכך שעובדי שירותי הבריאות שחייבים מסכות באיכות גבוהה וצריכים להגן על עצמם בבתי חולים, כמעט נפלו למעילה.

"אנחנו יודעים שהם שיווקו את המסכות כ-N95. אנחנו יודעים שהם נארזו ביודעין כי הן מזיופות" אמרה כץ. "אנחנו מנתחים את המסכות עכשיו כדי לראות אם הן מספקות הגנה כלשהי או את כל ההגנה, אבל אין שום דרך לדעת זאת מלהסתכל עליהן".

לונג איילנד קורונה מסכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד