י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
מי אשם בקורונה?

עלון אנטישמי ברכבת: יש לנו בעיה יהודית

עלון אנטישמי חולק ברכבת קלה בגרמניה ובו נכתבו האשמות נגד היהודים בגין מגפת קורונה. בעלון נכתב: "האם באמת יש לנו בעיית קורונה? או שיש לנו בעיה יהודית?" | הוגשה תלונה במשטרה 

עלון אנטישמי ברכבת: יש לנו בעיה יהודית
העלון האנטישמי צילום: מתוך אינסטגרם 'סבתות נגד הימין'

העתקים רבים של עלון אנטישמי נמצאו ביום רביעי ברכבת חשמלית בעיר קלן שבגרמניה, בו מואשמים היהודים במגפת הקורונה המתמשכת בעולם.

בעלון בצבעי שחור-לבן נכתב: "האם באמת יש לנו בעיית קורונה? או שיש לנו בעיה יהודית?", כשברקע מגן דוד לצד שמותיהם של שלושה פוליטיקאים גרמנים בולטים - הקנצלרית אנגלה מרקל, שרת הבריאות ג'נס ספאן, שר החוץ הייקו מאס - והוירולוג כריסטיאן דרוסטן.

אתר JTA מדווח כי אף אחד מהם אינו יהודי, אך העלון טוען שכן. "ככל שיהודים רבים יותר בפוליטיקה ובתקשורת, הדברים גרועים יותר!", נכתב בעלון.

בכמה הפגנות ברחבי גרמניה נגד הגבלות, הופיעו סיסמאות אנטישמיות, בנוסף כיכבו שלטים עם כיתוב שמשווה את הסבל שעברו היהודים בשואה, לסבל שעוברים אזרחי גרמניה עם ההגבלות.

העלונים נמצאו על ידי ארגון 'סבתות נגד הימין', יוזמה דמוקרטית בהנהגת אזרחים שהוכרה על ידי המועצה המרכזית של היהודים בגרמניה על פעילותה נגד אנטישמיות ונגד קיצונים ימנים. "הם מביעים הצהרה קולנית וברורה נגד אנטישמיות גוברת וגזענות כמו גם נגד שנאת נשים", כך אמר נשיא המועצה, ד"ר יוזף שוסטר, על הקבוצה בנובמבר האחרון.

השנה, המועצה המרכזית של יהודים בגרמניה תעניק את פרס 'פול שפיגל' על ​​אומץ מוסרי ליוזמה של "סבתות נגד ימין". בגלל מחויבותם של אנשים מבוגרים לדמוקרטיה ולזכויות אדם, וגם בגלל אומץ לבם של הפעילים, בשל מגיפת הקורונה, טקס הפרס יתקיים רק בתחילת קיץ 2021. פרס 'פול שפיגל' לאומץ אזרחי מוענק על ידי המועצה המרכזית של יהודים בגרמניה מאז 2009 לזכרו של נשיא המדינה לשעבר פול שפיגל, ומחויבותו הבלתי נלאית נגד גזענות, ונגד שנאת זרים ואנטישמיות.

הארגון הוקם בשנת 2018, כמאה קבוצות אזוריות ברחבי גרמניה משתתפות בהפגנות נגד אנטישמיות וגזענות תוך קידום זכויות אדם. הקבוצות הוקמו בתגובה לפופוליזם הימני והקיצוניות הגוברת. הארגון פרסם בפוסט באינסטגרם כי הגישה תלונה במשטרה.

אנטישמיות בגרמניה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד