ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מאושפזת במצב אנוש

ללא סיבה: שוטרי מיאנמר ירו בראשה של מפגינה • צפו

רגע מחריד של משטרת מיאנמר שירתה בראשה של מפגינה והותירה אותה במצב אנוש, מעורר זעם גדול באירופה כשנחשף כי האיחוד האירופי עזר להכשיר את השוטרים הללו. מנגד דווח כי חלק מהשוטרים הצטרפו למפגינים

ללא סיבה: שוטרי מיאנמר ירו בראשה של מפגינה • צפו
ההפגנה במיאנמר צילום: רשתות חברתיות מיאנמר

מיה תווייט קיינג, בת 20 נמצאת בבית חולים במצב אנוש, לאחר שנורתה ביום שלישי על ידי שוטרים במהומות בבירה נייפידאווה כשהצטרפה לעשרות אלפי מפגינים שדרשו להפסיק את ההפיכה הצבאיתהצבא שהחלה בשבוע שעבר.

על פי הדיווח ב"דיילי מייל" הבריטי, מיא עמדה לצד שוטרים ולפתע נפגעה מכדור שנורה מאחורי השוטרים, השוטרים הכחישו כי השתמשו בתחמושת חיה ואמרו כי מיא נפגעה מכדור גומי, אך מומחים טוענים כי קסדת האופנוע שלבשה הייתה מגנה עליה מפני כדור גומי.

הירי עורר תגובות חריפות נגד השוטרים במדינה המזרח-אסייתית, כאשר נחשף כי האיחוד האירופי סייע לאימון שוטרים באמצעות תוכנית של 6 מיליון דולר לשנה שפועלת מאז 2012 והסתיימה רק בשבוע שעבר.

שוטרים ממדינות האיחוד האירופי עבדו עם עמיתיהם במיאנמר, כולל יחידות מיוחדות לטיפול בהתפרעויות של מפגינים.

התוכנית הכילה שיעורים בנושא 'תסיסה, הדיפת מפגינים ומחסומי אנושיים של המשטרה', כך אמר גורם באיחוד האירופי ל"גרדיאן". הוא אמר כי זה לא כרוך באימונים על כלי נשק או שימוש בכוח. לדברי הבכיר, האימונים הללו נוספו מאוחר יותר על ידי שוטרים במיאנמר. התוכנית זכתה לביקורת קשה מצד ארגוני זכויות אדם הטוענים כי המשטרה הצבאית הייתה מעורבת ברצח עם, ולא אמורה לקבל תמיכה.

אך בריסל הגנה על ההחלטה ואמרה שהיא נועדה לקדם זכויות אדם, שיטות עבודה מומלצות בקרב שוטרים. כוחות משטרה הפכו למוקד זעם במיאנמר מאז ההפגנות פרו-דמוקרטיות שהחלו בסוף השבוע.

שוטרים רבין זכו למחיאות כפיים על שהצטרפו למפגינים, אחרים השתמשו ברמות שונות של אלימות נגד מפגינים. כאמור שלשום השתמשו שוטרים בתחמושת חיה על המפגינים, וירו בצעירה מיא בעורפו.

הצעירה מורדמת ומונשמת, היא חבשה קסדת אופנוע, וכדור פגע בה בגולגולת. הרופא אומר כי היא לא צפויה לשרוד, הירי עורר תגובה חריפה ענקית באינטרנט שהחלו במסע למציאת השוטר האחראי.

על רקע האלימות הודיע ​​הנשיא ביידן ביום חמישי כי הוא מגביל את הגישה של הצבא למיליארד דולר של כספים המוחזקים בארה"ב, אלא אם כן הגנרלים יוותרו על אחיזתם בשלטון.

הוא הוסיף כי גם נכסים עסקיים של מנהיגי ההפיכה ובני משפחותיהם יעוקלו, ויושת עליהם סנקציות נוספות בימים הקרובים. ביידן אמר: "אני קורא לצבא לשחרר מיידית את המנהיגים והפעילים הפוליטיים שהם מעכבים כעת, אלימות כנגד הטוענים לזכויותיהם הדמוקרטיות אינה מקובלת ונמשיך לקרוא זאת בקול. אנשי בורמה משמיעים את קולם והעולם צופה".

המפגינים דורשים להחזיר את הכוח לממשלה הנבחרת ולשחרר את גורמי המפלגה העצורים, כולל המנהיגה המודחת אונג סן סו צ'י.

מיאנמר הפגנות אלימות האיחוד האירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד