כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
המשטרה פשטה על משרדיו

רוסיה: אשת האופוזיציונר המפורסם נמלטה מהמדינה

על רקע הלחץ הגובר של הקרמלין על תומכי איש האופוזיציה אלכסיי נבלני, ברחה רעייתו לגרמניה | היא עצמה נעצרה במהלך הפגנות נגד מעצר בעלה ושוחררה בהמשך | המשטרה פשטה על משרדיו והחרימה מסמכים

רוסיה: אשת האופוזיציונר המפורסם נמלטה מהמדינה
אלכסיי נבלני צילום: מתוך האינסטגרם שלו

לאחר שאשתו ברחה מהמדינה לגרמניה, המשטרה הרוסית פשטה על מטה ​​מנהיג האופוזיציה הכלוא אלכסיי נבלני. בחיפוש השתתפו לפחות 12 שוטרים והוא הסתיים בסביבות השעה  01:00 לאחר חצות. לא ברור אם המשטרה לקחה חפצים כראיה פוטנציאלית, אך בתמונות שפרסמו אנשיו של נבלני ברשתות החברתיות נראו שקיות עם חומר משרדי שהשוטרים לקחו. בין היתר נלקח מהמקום ספל קפה.

אשתו של נבלני, יוליה נבאלאניה נחתה אתמול בפרנקפורט, גרמניה, כך על פי דיווחים בתקשורת המקומית. אשתו בת ה-44 ברחה על רקע הלחץ הגובר של הקרמלין על תומכי נבלני. אשתו עצמה נעצרה במהלך הפגנות נגד מעצר בעלה אך שוחררה בהמשך.

מהמשטרה לא נמסרה כל הצהרה בדבר הסיבה לחיפוש במשרדיו של נבלני במוסקבה. אתר החדשות 'Mediazona' המתמקד בדיכוי פוליטי ובהפרות זכויות האדם ציטט את אחד מאנשיושל נבלני שאמר כי המשטרה מסרה כי קיבלה דיווח שחומר לא חוקי נמצא במשרד.

נבלני עצמו, כזכור, נעצר ב-17 בינואר כשחזר לרוסיה מגרמניה, שם שהה בהתאוששות כחמישה חודשים, לאחר שהורגעל בגז עצבים שהוחדר לו על ידי סוכנים של הקרמלין. הוא מרצה עונש מאסר של שנתיים וחצי, בטענה ששהותו בגרמניה הפרה עונש על תנאי שהיה עליו בגין הרשעה על הלבנת הון והונאה. טענות שנבלני מכחיש ואומר כי הן הומצאו על ידי הקרמלין. מעצרו של נבלני עורר הפגנות ברחבי רוסיה בשני סופי שבוע בחודש ינואר, בהם על פי הדיווחים נעצרו כ-10,000 איש.

אשתו, יוליה נבאלאניה, עוכבה במהלך אחת ההפגנות והעלתה מהוד לעמוד האינסטגרם שלה בה נכתב: "מתנצלת על האיכות הירודה. אור רע מאוד בניידת המשטרה". על פי דיווחים בתקשורת המקומית, היא שוחררה למחרת ולאחר מכן נקנסה בסכום של 20,000 רובל (כ-300 דולר) בגין השתתפות ב"מחאה ללא אישור".

אלכסיי נבלני רוסיה גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד