י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"כבד לי על הלב"

השגריר הישראלי: "ראיתי את ילדיי רק פעמיים בשנה האחרונה"

שגריר ישראל באיטליה מספר על השנה המורכבת שעברה עליו מתוקף תפקידו בצל נגיף הקורונה. השגריר גם מספר על מצב התחלואה באיטליה (מקדם ההדבקה נמצא כמעט בכל המחוזות מתחת ל-1), אך מדגיש כי מספר המתים עדיין גבוה

השגריר הישראלי: "ראיתי את ילדיי רק פעמיים בשנה האחרונה"
שגריר ישראל עם שגריר מרוקו צילום: באדיבות המצלם

עוד פרק בעלילות שגרירות ישראל ברומא, שגריר ישראל באיטליה דרור אידר ידוע כאחד שמעדכן את עוקביו ברשתות החברתיות השונות על פעולותיו באיטליה, והפעם השגריר מספר כמה קשה המצב בלי לראות את המשפחה.

השגריר מספר כי באיטליה, המגעים לקראת כינון ממשלה חדשה הם לקראת סיום. "מקווים פה לממשלת אחדות מסוימת בין ימין לשמאל, בראשות הכלכלן המוערך מריו דראגי. נאחל להם בהצלחה".

ביחס לקורונה, מקדם ההדבקה נמצא כמעט בכל המחוזות מתחת ל-1. מספר המתים עדיין גבוה (391 ביום חמישי). כ-15 אלף נדבקים חדשים, אבל בעת ובעונה אחת נמנו כמעט 20 אלף מחלימים. החיסונים מתנהלים לאט, כמיליון ורבע קיבלו עד כה חיסון שני. קיים חשש מעלייה בחודש הבא בכמות הנדבקים, בשל המוטציות השונות. אתרי הסקי אמורים להיפתח בשבוע הבא.

השגריר מספר כי הוא מוצף בבקשות לראיונות ותדרוכים בנושא החיסונים של ישראל, "ותודה לאורי צירינסקי הדובר והצוות שלו שמנצחים על הבאת המומחים הישראלים לתקשורת האיטלקית, במיוחד פרופ' ארנון שחר, ששולט באיטלקית".

משרד החוץ (ומשרד רה"מ) נמצא בעיצומו של מבצע הרואי ממש: מטיסים לישראל את כל השליחים הישראלים של כל משרדי הממשלה השונים, כדי להתחסן. פעמיים. מאירופה, אפריקה, דרום אמריקה ועוד. בכל יום יוצא מטוס חילוץ.

לגבי החלטת האג כותב השגריר: "מאז שישי אחה"צ שעבר, אנחנו מתמודדים עם החלטת ביה"ד הפלילי הבינ"ל בהאג, להסמיך את התובעת הראשית לחקור "פשעי מלחמה" שלנו במבצע "צוק איתן". כל השגרירויות בעולם עוסקות בכך".

"השבוע התראיינתי לתכנית רדיו עתירת מאזינים על הסכמי אברהם. מהר מאוד גלש הראיון לסיפור הפלשתיני. לא קל לענות בשפה שאינני מורגל בה, ועוד יותר קשה להבין שדרן רדיו שמדבר ב-280 קמ"ש. אבל מהתגובות של האיטלקים, הבנתי שכנראה עניתי היטב".

"דיברנו גם על החלטת ביה"ד הבינ"ל, אמרתי כי ההחלטה הזאת היא עיוות של הדין הבינלאומי והיא הופכת את בית הדין לכלי ללוחמה משפטית וציבורית נגד ישראל. כל בית משפט נשען על אמון הציבור בטוהר כוונותיו, אבל בית הדין הזה נפל לפח הפוליטיזציה. לא צדק ביקשו שם, אלא לפגוע בישראל, האבסורד פה זועק לשמים, מצד אחד ישראל מדינה המגנה על אזרחיה ומתאמצת לפגוע רק בטרוריסטים, גם במחיר סיכון חייליה. מצד שני ארגון חמאס בעזה, ישות טרור התומכת בהשמדת יהודים, יורה עשרות אלפי טילים על אזרחי ישראל ומשתמשת בנשים וילדים כמגנים אנושיים; וכן הרשות הפלשתינית בשטחי שומרון ויהודה, המעבירה בכל שנה 7 אחוזים מתקציבה למימון טרוריסטים רוצחי יהודים".

"ואז מגיע בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג ומכריז דווקא על ישראל כגורם הבעייתי. הוא מקבל את בקשת הרשות הפלשתינית שנועדה להפוך את ישראל לפושעת מלחמה. איזו חרפה, לא חסרים פשעי מלחמה אמיתיים בעולם, אבל רק נגד ישראל מתקיימת מערכה עולמית שנועדה להחריג את ישראל ולהוציאה ממשפחת העמים. רק לישראל אסור להתגונן על חייה מפני אויבים שבאמנה הלאומית שלהם נשבעו לחסל את ישראל עד היהודי האחרון. הסטנדרט הכפול, לפיו שופטים את ישראל בחומרה לפי אמות מידה ששום מדינה אחרת לא נשפטת על פיהן, יש לו שם בהיסטוריה האנושית, אנטישמיות".

"אנחנו ממשיכים לפעול בזירות שונות נגד ההחלטה. במרץ הקרוב תתכנס המועצה לזכויות האדם בז'נבה עם 'תיאטרון האבסורד' הידוע, שבו רק ישראל מוקעת ומגונה. כל שגרירויות ישראל באירופה התחילו לעבוד גם על הסיפור הזה".

"השבוע נפגשתי עם שגריר מרוקו באיטליה, יוסף באלה, אצלו בשגרירות. פגישה לבבית. איש שיחה ותרבות. הוא גדל בטיטואן. שוחחנו על היסטוריה של מרוקו, ויהדות מרוקו. על ישראל ושיתוף הפעולה בינינו. הגיש לי תה מתוק בקומקום נפלא" כתב השגריר.

"דיברנו על היהודים שעלו ממרוקו, ועל השתלבות המופלאה של הדור הצעיר יותר בחברה הישראלית ובתרבות. במיוחד השילוב בין התרבות המרוקנית לתרבות הישראלית. אמרתי לו שאהבתי ללכת לבתי כנסת בנוסח מרוקני, ודימיתי לשמוע במנגינות שלהם גם סולמות ספרדיים שהזכירו לי את מגורשי ספרד שהגיעו אליהם. השמעתי לו את אמיר בניון ואת שמעון בוסקילה. הוא מכיר את התזמורת האנדלוסית".

"ואז הוא אמר לי "טודרוס". לא הבנתי, עד שהראה לי ביו-טיוב את שירו העמוק של שלמה בר "אצלנו בכפר טודרא שבלב הרי האטלס". שמחתי. סיפרתי לו ששלמה ואני חברים ושעזרתי לו באלבום האחרון (של שירי יוסף צבי רימון). סיכמנו לארגן מופע משותף לשתי השגרירויות ולהזמין את שלמה ולהקתו. שמחתי לספר על כך לשלמה. נקווה שנצליח".

השגריר סיפר בנימה אישית על המשפחה שכמעט לא רואה: "אצלי באופן אישי, כבד לי על הלב. ראיתי את ילדיי רק פעמיים בכל השנה האחרונה. זה לא נורמלי. מקווה לפתור את זה בקרוב. דריה שלי נתבקשה לעשות עבודה על המשפחה, היא שלחה לי שאלה: "אבא, מה זה בעצם שגריר?". אז כתבתי לה על מה שאני עושה ועל כל חלק מהשגרירות. איזה אבא זה, כולה שאלה שאלה והוא כותב לה מגילות. זה מאהבה".

איטליה קורונה דרור אידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד