י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בישראל מנסים לסייע

עשרות שוחטים תקועים באירופה ללא מזון כשר ומקום ללון

עשרות שוחטים יצאו בשליחות מיוחדת לאירופה לפני כחודש למסע שחיטה עבור פסח וכעת הם תקועים באירופה מבלי יכולת לשוב ארצה, זאת לאור החלטת הממשלה לסגירת השמים. בלשכת סגן שר התחבורה אורי מקלב יצרו קשר עם ראש הממשלה ונציגות ישראל השונות באירופה להשבתם באופן מידי לארץ

עשרות שוחטים תקועים באירופה ללא מזון כשר ומקום ללון
שחיטה, אילוסטרציה צילום: צילום מסך

עשרות שוחטים מכשרות שארית ישראל אשר יצאו בשליחות מיוחדת לאירופה לפני כחודש למסע שחיטה עבור פסח. ועל פי התכנית הם התעתדו לחזור לפני מספר ימים על מנת לסיים את ימי הבידוד הנדרשים לפני חג הפורים. אך לאור הימשכות מדיניות השמיים הסגורים הם תקועים זה מספר ימים באירופה מבלי יכולת לשוב ארצה.

כזכור, עם סגירת השמים החליטה הממשלה כי לא תתאפשר כניסה ויציאה מישראל מחשש לחדירת מוטציות חדשות של נגיף הקורונה לארץ ישראל, הממשלה קיבלה החליטה כי רק ועדה מיוחדת תאשר על פי קריטריונים מיוחדים והומניטריים כניסה ויציאה מהארץ, מהלך אשר לא מאפשר את כניסת עשרות השוחטים חזרה לארץ לאחר עבודתם באירופה. 

בלשכת סגן שר התחבורה אורי מקלב קיבלו את קריאת המצוקה של השוחטים והחלו מיד לפעול בנדון. כבר נוצר קשר עם ראש הממשלה ונציגות ישראל במדינות אירופה במטרה להשיבם במהירות האפשרית לישראל.

בנוסף פעל סגן השר מקלב מול הנציגויות בחו"ל במטרה לספק מזון כשר ומקום לינה לשוחטים עד אשר יתקבלו כל האישורים הנדרשים. במקביל, שוחח עם חבריו לממשלה השרים הממונים על וועדות החריגים ודרש לאפשר את חזרתם המיידית לארץ.

"לא מדובר בנופשים אלא בצורך הומניטרי וחיוני, המדינה שלחה אותם בשליחות קודש לבצע שחיטה כהילכתה וכעת מבקשים לשוב לביתם", אמרו בלשכתו של סגן השר.

אורי מקלב קורונה שוחטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד