כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
השליח של איטליה

אבל כבד בחב"ד: רבה הראשי של העיר מילאנו

הלך לעולמו הגאון החסיד רבי גרשון מנדל גרליק זצ"ל, ממייסדי מרכז רבני אירופה ומי שכיהן במשך שנים כרב הראשי של העיר מילאנו. היה מקורב לרבי מליובאוויטש זצ"ל והקים אימפריה של יהדות בכל רחבי איטליה

אבל כבד בחב"ד: רבה הראשי של העיר מילאנו
רבי גרשון מנדל גרליק זצ"ל צילום: מענדי קורנט

אבל כבד בחב"ד: הלך לעולמו הגאון החסיד רבי גרשון מנדל גרליק זצ"ל, רבה הראשי של מילאנו, השליח הראשי של חב"ד למדינת איטליה וממייסדי מרכז רבני אירופה. הרב גרליק נפטר במהלך השבת לאחר שסבל בשנים האחרונות ייסורים קשים ומרים ובתקופה האחרונה נפל למשכב, והוא בן 88.

במשך השנים זכה לקירובים נדירים מהרבי מחב"ד זצ"ל והקים אימפריה של יהדות בכל רחבי איטליה. 

רבי גרשון מנדל נולד בעיר יאלטה שברוסיה, לאביו רבי חיים מאיר גרליק ואמו מרת רבקה לאה.

בבחרותו למד בישיבות המחתרתיות. בתש"ז יצאו בני משפחתו מרוסיה, בתחילה שהו בגרמניה, ובהמשך עלו לישראל. בשנת תש"ט עם הקמת היישוב כפר חב"ד, עברו לגור במקום. למד בישיבת אחי תמימים בתל אביב ובישיבת תומכי תמימים בלוד, אצל המשפיע הגאון החסיד רבי שלמה חיים קסלמן זצ"ל.

בשלהי חודש סיוון תשט"ו התחיל ללמוד בישיבת תומכי תמימים ליובאוויטש המרכזית – 770, שם הוסמך על ידי הרב ישראל יצחק פיקרסקי והרב מרדכי מנטליק.

בתמוז ה'תשי"ח נישא לרעייתו מרת בתיה בת הרב שלום פוזנר בחצר של בניין 770.

בחודש כסלו תשי"ט יצא לשליחות לעיר מילאנו שבאיטליה, והרבי מלובביץ' עצמו יצא ללוות את משפחתו. כאשר הגיע למילאנו התחיל לכהן כרבה של הקהילה האשכנזית.

הרב גרליק הקים במשך השנים קהילת חב"ד המורכבת ממשפחות שהתקרבו על ידו ליהדות וחסידי חב"ד. בשנת תשנ"ד הוא חנך במילאנו את בניין "בית מנחם" בצורת מרכז חב"ד העולמי - 770, המשמש גם כמרכז הפעילות של בית חב"ד המרכזי בעיר.

במהלך שנות השבעים יצאו יהודים רבים מברית המועצות ועברו דרך העיר נאפולי, איטליה, והרב גרליק, יחד עם עוד כמה חסידי חב"ד, התמסר להפצת יהדות בקרב העולים, בבניית בית כנסת, מקווה, מסעדה כשרה ועוד, פעילות שזכתה ליחס פומבי מהרבי.

בשנת תש"ס יסד יחד עם רבנים נוספים את מרכז רבני אירופה ומאז הוא משמש כחבר ועד הנשיאות ויו"ר ועד הפועל של המרכז.

היה אחד מגדולי הרבנים שהרימו והחזירו את קרן היהדות באיטליה בפרט, וקירב יהודים למאות ואלפים. 

אחד הפתגמים שלו, שגורים  על-פי תדיר כל-אימת שמישהו עושה משהו ומיד קמים עליו לכלותו, לתת ביקורת ולהסביר למה לא טוב עשה ואיך טוב היה יותר טוב לעשות אחרת, געטאן. אבער צו ניט טאן - קומט עס ניט!" "כן, לא טוב עשה. אבל זה לא גרוע כמו לא לעשות כלל!"

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

מילאנו חב"ד איטליה הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד