ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
אין חופש ביטוי

מחצית מעובדי ה'ניו יורק טיימס': "לא יכולים לדבר בחופשיות"

ביוני 2020 עורך מדור הדעות של ה'ניו יורק טיימס', ג'יימס בנט, התפטר לאחר שאישר לפרסם מאמר של סנטור אמריקאי שקרא להכניס צבא לרחובות כדי להשתלט על המהומות. כעת מאשש סקר את הטענות על דיכוי חופש הביטוי

מחצית מעובדי ה'ניו יורק טיימס': "לא יכולים לדבר בחופשיות"
משרדי הניו יורק טיימס צילום: unsplash

בסקר פנימי שנערך לאחרונה אמרו כמחצית מעובדי ה'ניו יורק טיימס' כי הם 'לא מאמינים שהם יכולים לדבר בחופשיות בעיתון'.

בתגובה להצהרה אמרו בעיתון כי "יש חילופי דעות בחברה הזאת, אנשים לא מפחדים להגיד מה הם באמת חושבים", רק 51% מעובדי העיתון השיבו בחיוב. "למרות שרובנו מרגישים מוערכים היטב, רבים ציינו כי עמדות שונות אינן מבוקשות או מוערכות בעבודתנו", נכתב בהערכה הפנימית של ה'טיימס' על הנתונים. "באופן יחסי, ראינו כמה תגובות שליליות לשאלה האם יש חילופי דעות בחברה".

ה'ניו יורק פוסט' מציין כי העיתון לא הגיב על הפרסום, גם לאחר מספר בקשות תגובה.

הדבר לא מפתיע, כזכור ביוני 2020 עורך מדור הדעות של ה'ניו יורק טיימס', ג'יימס בנט, התפטר לאחר שאישר לפרסם מאמר של סנטור אמריקאי שקרא להכניס צבא לרחובות כדי להשתלט על המהומות. המאמר עורר סערה במערכת העיתון ובקרב חוגי המשאל בארה"ב. ג'יימס בנט, היה עורך מדור הדעות ב'ניו יורק טיימס' מאז מאי 2016.

הטור עורר ביקורת גדולה בחוגי השמאל ובקרב עובדי העיתון, ובמערכת נכנעו ללחץ והחליטו להורידו מהרשת משום שהוא "לא עמד בתנאים המינימליים לפרסומו".

ה'ניו יורק טיימס' הודיע, ​​כי ג'יימס בנט, עורך מדור הדעות מאז 2016, מתפטר באופן מיידי. ה"טיימס " הודיע ​​גם כי סגנו ג'ים דאו, יורד בדרגה, ומועבר מחדש לחדר החדשות.

מו"ל הטיימס, איי.גיי. זולצברג אמר בתגובה לפרסום, כי "ג'יימס הוא עיתונאי כישרוני ועם יושר, הוא האמין במשימה של הטיימס. הוא היה אחראי על מחלקת הדעות, שהרחיבה את מגוון הקולות שאנו מפרסמים, ודחפה אותנו לפורמטים חדשים, אני אסיר תודה על התרומות הרבות שלו".

ג'יימס בנט עצמו הגיב על התפטרותו. "היה לי הכבוד להיות חלק מהטיימס, אני גאה בעבודה שעשיתי כדי למקד את תשומת הלב בעוולות ובאיומים על חופש ולהביא דיונים על הדרך הנכונה עם רעיונות חדשים לקוראי טיימס".

ארצות הברית ניו יורק טיימס חופש ביטוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד