י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
טכניקות של הסתרה

החשוד במכירת טילים למדינה זרה: "גאון שהסתבך בעבר"

פרטים חדשים המתפרסמים הבוקר אודות החשוד המרכזי בפרשת הסחר בנשק עם מדינה זרה, מלמדים על אדם "גאון", שכבר הסתבך בעבר בפרשייה דומה | למעלה מ-20 ישראלים נחקרו בפרשה שטלטלה את מערכת הביטחון

החשוד במכירת טילים למדינה זרה: "גאון שהסתבך בעבר"
טילים שנתפסו אצל החשודים צילום: דוברות המשטרה

בשבוע שעבר התיר השב"כ לפרסום כי מעל 20 אזרחים ישראלים, בהם יוצאי התעשיות הביטחוניות, נחקרו בחשד שסחרו בנשק עם מדינה זרה ואף עסקו בפיתוח, ייצור, ביצוע ניסויים ומכירת טילים משוטטים חמושים שלא כדין. הבוקר (ראשון) נחשפים פרטים אודות החשוד המרכזי בפרשה שמטלטלת את מערכת הביטחון.

על פי הדיווח באתר ynet, החשוד המרכזי הוא גבר כבן 70, שהקים חברה לייצור כלים בלתי-מאוישים, לאחר שפרש מהתעשייה הביטחונית. החשוד, כך על פי פרסום באתר, מתואר כ"גאון שכבר הסתבך בעבר עם משרד הביטחון בניסיון למכור מל"טים למדינה רגישה". לאחר שהסתבך, הוגבר הפיקוח על החשוד מה שככל הנראה הביא לחשיפת הקבוצה.

פרטים חדשים שפורסמו על החשוד מלמדים כי היה בין הראשונים שהבינו את יתרונות המזל"טים 'המתאבדים', ובעקבות כך, ככל הנראה, עלה רצונו לסחור בנשק עם המדינה הזרה. עוד פורסם, כי נגד החשוד נפתחה בעבר חקירה פלילית בגין עבירות דומות, זאת בעת שהפעיל חברה שעסקה בייצור ופיתוח כלי נשק והעסיקה עשרות עובדים.

כזכור, במסגרת חקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי, יאחב"ל בלהב 433 במשטרת ישראל, מלמ"ב (הממונה על הביטחון במערכת הביטחון) ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, נחקרו מעל 20 אזרחים ישראלים, בהם יוצאי התעשיות הביטחוניות, בחשד לביצוע עבירות נגד ביטחון המדינה, עבירות על חוק הפיקוח על יצוא ביטחוני, עבירות הלבנת הון וכן עבירות כלכליות נוספות.

החקירה בשב"כ מלמדת כי הקשר בין החשודים לגורמים באותה המדינה באסיה, התנהל בחשאי, תוך ניסיון להסוות את הגורם אליו מיועדים הטילים. חקירה זו חשפה מידע רב אודות שיטות הפעולה של אותם גורמים זרים אל מול ישראלים.

החשודים, השתמשו בטכניקות של הסתרה וחשאיות בביצוע העסקאות ובהעברת התמורה להן. משירות הביטחון הכללי נמסר כי "פרשיה זו ממחישה את הנזק הפוטנציאלי לביטחון המדינה, הגלום בעסקאות המבוצעות על ידי אזרחים ישראלים, מול גורמי חוץ, שלא על פי הדין ובכלל זה החשש כי טכנולוגיה זו עשויה לזלוג למדינות עוינות לישראל".

שב"כ סחר בנשק מערכת הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד