י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עד 2,000 ביום

סדק בשמיים הסגורים: הכירו את מתווה התעופה החדש

בצל בקשתו של ראש הממשלה לבחון מאסר למסרבי הבידוד, היערכות נרחבת במשרדי הבריאות והביטחון כמו גם ועדת החריגים, לתת מענה ל-2,000 הנוסעים שאושר מעברם מדי יום בנמל התעופה בן גוריון

סדק בשמיים הסגורים: הכירו את מתווה התעופה החדש
נתב"ג צילום: משה שי, פלאש 90

אחד ממוקדי העניין בכל מהלך תקופת הקורונה היה נתב"ג, שער הכניסה והיציאה מהמדינה אל כל רחבי הגלובוס. הנגיף והמוטציות שלו הגיעו הנה דרך שעריו ולפיכך השמיים סגורים כבר זמן רב.

סגירת השמיים גרמה לכאב ראש גדול הן לישראלים שנתקעו בחו"ל, והן לאלו שנאלצו לצאת מהארץ בתקופה זו. ההוראות וההנחיות היו מבולבלות, ומועד פתיחת השמיים נדחה שוב ושוב.

במהלך הדיון בקבינט הקורונה אמרה שרת התחבורה מירי ‏רגב: "עד מוצ"ש התקנות וההגבלות על נתב"ג מתקיימות. מה-20 לחודש הממשלה צריכה להחליט אם זה ממשיך או משתנה לפי הנתונים השונים".

שרת התחבורה הוסיפה והתייחסה לדיווחים על מתיחות מול ארצות הברית בדבר זהות המטוסים העורכים את טיסות החילוץ: "המציאות היא שאם עד יום שלישי הקרוב לא מאפשרים לטיסות שלהם הדדיות, הם לא יאפשרו לעל אל לנחות אצלם. שר החוץ אשכנזי מעורב", אמרה.

בתוך כך דווח כי אושר מתווה תעופה חדש. לפיו יאושרו מידי יום עד 2,000 כניסות לשדה התעופה. ובמקביל יוענקו סמכויות נוספות לפקחי נתב"ג על מנת שיוכלו לאכוף את ההנחיות החדשות. כל זאת לצד היערכות מיוחדת במשרד הבריאות וועדת החריגים לפניות הרבות שיותאמו למספר החדש, כמו גם היערכות של משרד הביטחון להפעיל את מלוניות הבידוד עבור השבים מחו"ל.

מוקדם יותר היום דווח, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש לבחון את אופציית המאסר לאלו הנכנסים לארץ ומסרבים להיכנס לבידוד כפי התקנות.

נתב"ג קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד