י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
'ניצלו את מעמדם'

בחשד לעבירות שחיתות: עובדי ציבור נעצרו לחקירה

במסגרת פרשת שחיתות שנחקרה בחודשים האחרונים והפכה הבוקר לגלויה, נעצרו הבוקר לחקירה עובדים במשרד השיכון וכן בכיר ברכבת ישראל | על פי החשד, חלק מהחשודים קידמו מכרזים בתמורה לקבלת טובות הנאה

בחשד לעבירות שחיתות: עובדי ציבור נעצרו לחקירה
משרד השיכון צילום: באדיבות המצלם

11 בני אדם נעצרו הבוקר (שני) לחקירה במסגרת חשד לפרשת שחיתות שנחשפה - וחקירתה הפכה לגלויה. בנוסף, עיכבה המשטרה לחקירה 18 חשודים נוספים. חלק מהעצורים הם עובדים במשרד השיכון. גם בכיר ברכבת ישראל נעצר במסגרת הפרשה.

כל העצורים חשודים במעורבות בעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון, עבירות על פי פקודת מס הכנסה, עבירות על חוק מע"מ וכן עבירות נוספות. בין העצורים עובדי ציבור במשרד ממשלתי, ברשות מקומית ובחברה ציבורית.

במשטרה חושדים כי חלק מהמעורבים קידמו מכרזים תמורת טובות הנאה תוך לקיחת שוחד. חלק מפרטי הפרשה טרם הותרו לפרסום. החשודים נחקרים בשעה זו במשטרה ובהמשך יוחלט האם להביאם לדיון בהארכת מעצרם בבית המשפט.

מדובר בחקירה מורכבת ורחבת היקף, המנוהלת על ידי משטרת ישראל בשיתוף חקירות מכס ומע"מ חיפה ופקיד שומה חקירות חיפה ברשות המיסים, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה.

מהמשטרה נמסר כי במסגרת החקירה עלה החשד כי עובדי ציבור, ביחד עם אחרים, כל אחד על פי חלקו והמיוחס לו, פעלו לכאורה תוך מעורבות בעלי השפעה בחברה ממשלתית ובמוסדות שלטון, על מנת לקדם מכרזים שבתחום אחריותם בתמורה ללקיחת טובות הנאה, וזאת בניגוד לחוק ותוך פגיעה באינטרס הציבורי.

כאמור מדובר בחקירה המנוהלת מזה מספר חודשים אשר הבשילה הבוקר לחקירה גלויה ולביצוע מעצרם של המעורבים.

משרד השיכון רכבת ישראל פרשת שחיתות משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד