י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"תופסים נפצים על בסיס יומי"

נערכים לפורים בב"ב | בכיר במרחב דן: "לא באים להתחכך"

משטרת מרחב דן הגבירה בימים אלו את האכיפה נגד סוחרי הנפצים בבני ברק, בניסיון לעצור את התופעה שמדאיגה רבים מתושבי העיר וחוזרת על עצמה מדי שנה עם התקרב חג הפורים | קצין המבצעים של מרחב דן, סגן ניצב שי תירם מבהיר בראיון ל'בחדרי חרדים': "אנחנו לא באים להתחכך, אך נהיה בעיר בכוחות מתוגברים" | על המצב הרגוע בעיר אחרי הימים המתוחים: "יש לנו הידברות עם הרבנים, הרוב בבני ברק שומר חוק"

נערכים לפורים בב"ב | בכיר במרחב דן: "לא באים להתחכך"
פורים בבני ברק, ארכיון צילום: קובי הר צבי

במשטרת ישראל נערכים לקראת אירועי פורים תשפ"א בעיר בני ברק, שידועה כמוקד עלייה לרגל בימי השמחה והמשתה - ושמים בימים אלו דגש על תפיסת מוכרי הצעצועים המסוכנים והנפצים אשר מטרידים את מנוחתם של תושבי העיר. בבד בבד, במשטרה מתכוננים למצב בו יוטלו הגבלות בחג הפורים, מה שיצריך אכיפה נגד מסיבות ואירועים המוניים.

מטרת המשטרה היא להימנע ככל האפשר ממצב של עימותים עם התושבים. קצין המבצעים של מרחב דן, סגן ניצב שי תירם, מבהיר כי כיוון שטרם התקבלה החלטה בממשלה על ההגבלות בפורים, הם נערכים לכל התרחישים. "אנחנו נערכים החל מסגר מלא ועד לפתיחה מלאה", אומר תירם בראיון ל'בחדרי חרדים'. "אם מדרגי ההגבלות ירדו, מה טוב, אך נערכים גם לחמור ביותר", הוא מוסיף.

תופעת הנפצים והצעצועים המסוכנים מעוררת דאגה בקרב תושבי העיר. הפיצוצים העזים נשמעים כבר מספר שבועות, וגורמים לא פעם לבהלה, בעיקר בקרב האוכלוסייה המבוגרת. במשך השנים נרשמו אירועים מצערים של פציעות חמורות בקרב ילדים. השנה המשטרה מתכוונת לנקוט ביד קשה נגד הסוחרים. "כל נפץ כזה שאנחנו מצליחים לתפוס אנחנו מונעים עוד פציעה של ילד כזה או אחר", אומר תירם.

לדבריו, המשטרה מבצעת חיפושים יומיים בעסקים וגם בבתים פרטיים על מנת להביא לתפיסת הנפצים. "מניסיון העבר, אנחנו מכירים את אנשים המסוימים שמתעסקים זה", הוא אומר. "גם מבחינה מודיעינית, אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים. המטרה היא לשים את היד על כל מי שמביא את צעצועים המסוכנים הללו לעיר".

תירם מסביר את המאמץ להביא לתפיסת הנפצים, בכך שמדובר בסיכון חיים ממשי. "זה נטו חיי אדם", הוא טוען. "אני 26 שנה במשטרה ולצערי כל שנה אנחנו נחשפים לפציעות של ילדים. הם לא יודעים מה יש להם ביד. הם קונים את זה בסתר, אך לא מבינים שמדובר בחומר נפץ".


קצין אג"מ במרחב דן, סנ"צ שי תירם

"אנחנו תופסים נפצים על בסיס יומי. אני לא יכול להבטיח שבפורים לא יהיו פיצוצים. קשה לשים את היד על מאה אחוז", הוא מודה, "אך אנחנו מנקים הרבה צעצועים ונפצים מהשטח".

בני ברק, כידוע, מושכת אליה מדי פורים עשרות אלפי בני אדם מכל רחבי הארץ שמגיעים לחוות את השמחה הייחודית בעיר. במשטרה אומרים כי הם אינם חוששים שהמתיחות שנרשמה בשבועות האחרונים, תוביל לאירועים חריגים בפורים. יחד עם זאת כוחות המשטרה בעיר יתוגברו באופן משמעותי.

"אנחנו נערכים בכוחות גדולים הרבה מעבר לאלו השגרתיים", אומר תירם בהתייחס ליום הפורים עצמו, "תהיה נוכחות מוגברת של כוחות ברחבי, בדגש על נקודות החיכוך העיקריות". אנחנו לא רוצים להשבית שמחות. זו לא המטרה שלנו", הוא מבהיר.

לדבריו, "במקומות שיש חשש לחיי אדם, בגלל התפרעויות או זריקת נפצים אנחנו נהיה שם על מנת לעצור את הפורעים. אין לנו בעיות עם מסיבות וחגיגיות. אני באמת מקווה שנצליח לעבור את החג הזה על הצד הטוב ביותר ובלי פציעות".

קצין האג"מ התייחס גם למתיחות בבני ברק בין התושבים למשטרה בשבועות האחרונים ולחשש כי הדברים ישפיעו על יום הפורים. "יש לנו הידברות עם הרבנים ומובילי דעת הקהל בעיר", הוא מסביר, "הרוב בעיר בני ברק שומר חוק. יש את הבודדים שמפרים הסדר ואיתם אנחנו יודעים להתמודד".

"אנחנו לא באים להתחכך סתם", מוסיף תירם. "אם לא יהיה סגר ואנשים ירצו לצאת לבלות נאפשר זאת. יש הידברות של פיקוד המרחב והתחנה עם רבני העיר. ניפגש איתם השבוע על מנת שיצאו מהצרה להיזהר ולהישמר ביום הפורים, אם מחשש להידבקות בקורונה ואם מההתעסקות בנפצים".

 

 

 

 

 

פורים נפצים מסוכנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד