י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
לנקוט במשנה זהירות

מחקר: הזנים החדשים של הקורונה אינם קטלניים יותר

דו"ח שהוגש למשרד הבריאות מצביע על-כך שהמוטציות של נגיף הקורונה, זו מבריטניה וזו מדרום אפריקה, אינן קטלניות יותר מהזן המקורי של הנגיף

מחקר: הזנים החדשים של הקורונה אינם קטלניים יותר
נגיף הקורונה צילום: pixabay

בשונה ממה שהיה מקובל לחשוב עד כה ולמרות התבטאויות של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, דו"ח חדש שהוגש היום (שני) למשרד הבריאות טוען כי המוטציות של נגיף הקורונה שהופצו בישראל - הבריטית, הדרום אפריקנית והברזילאית - אינן מסוכנות יותר מהנגיף המקורי.

ממצאי הדו"ח מבוססים על מחקרים שנעשו במספר מדינות שאליהן הגיעו המוטציות הנ"ל, ביניהן ישראל.

מי שהזמין את הדו"ח שנכתב על ידי חברת המודיעין הרפואי Medint הוא משרד הבריאות הישראלי ברקע חזרת הכיתות הנמוכות ללימודים, והוא בחן את השפעות הזנים ואת רמת הסיכון שלהם בקרב ילדים בפרט.

הדוח מדגיש כי המוטציה הבריטית אכן מדבקת מאוד ואף יותר בכלל הגילאים, אך אינו מסוכן יותר לילדים ולא נמצאה הוכחה לכך שהוא הגורם לסיבוכים הנדירים שנגרמו לילדים שחלו בנגיף.

תניה אטיאס, מנכ"לית חברת Medint, מבהירה כי הזנים אמנם מדבקים יותר מהנגיף המקורי. "השפעת הווריאנטים השונים על האוכלוסייה הכללית וילדים בפרט עדיין תמשיך ללוות אותנו בחודשים הקרובים. במקביל למבצע החיסונים, עדיין צצות שאלות חדשות סביב השפעתן, גורם אשר עלול להוביל לשינוי המדיניות ביחס לנגיף. המלצתנו היא עדיין לנקוט במשנה זהירות מאחר והמוטציות מדבקות יותר מאשר הנגיף המקורי", מסרה אטיאס.

נציין כי למרות ממצאי הדו"ח, מאז התפשטות המוטציות נרשמה עלייה משמעותית במספר הילדים שחלו בקורונה. בחודשיים האחרונים נרשמה עלייה של 23% במספר הנדבקים היומי בקרב ילדים עד גיל 10, ומספר החיוביים מתחת לגיל 20 הוכפל פי 3.8.

משרד הבריאות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד