י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אלו ההנחיות לסופה

השלג בבירה: כוחות החירום נערכים לסערה

בעקבות מזג האוויר, כוחות החירום וההצלה בירושלים ובהרים נערכים למצב חירום בו ייאלצו לפנות תושבים או נהגים כתוצאה מחסימות כבישים שיווצרו. גם בחברת החשמל נערכים לתגבר את הצוותים בבירה מחשש להפסקות חשמל נרחבות

השלג בבירה: כוחות החירום נערכים לסערה
ניידת משטרה בשלג. אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

החל ממחר (שלישי) יחל לשרור בארץ מזג אוויר סוער שיכלול קור קיצוני, גשמים ורוחות עזות. מזג האוויר, על פי התחזיות, יגיע לשיאו ביום רביעי בערב. על פי ההערכות, אז יחל לרדת שלג בבירה ובהרי המרכז, שילך ויתגבר ככל שיחלפו השעות. חלון הזמן המרכזי הוא ביום רביעי לפנות בוקר. החזאים מעריכים הי בירושלים ובהרים יתעוררו ביום חמישי לבוקר לבן.

בעקבות מזג האוויר, כוחות החירום וההצלה בירושלים ובהרים נערכים למצב חירום בו ייאלצו לפנות תושבים או נהגים כתוצאה מחסימות כבישים שיווצרו. גם בחברת החשמל נערכים לתגבר את הצוותים בבירה מחשש להפסקות חשמל נרחבות.

מהמשטרה נמסר כי במערכת זו, צפוי מזג אוויר גשום וסוער עם משקעים משמעותיים, ולכן ייתכנו הצפות ושיטפונות במוקדים שונים ברחבי הארץ, קרה ורוחות חזקות שיובילו לגלים גבוהים וסכנה לרחצה בים.

בד בבד, נערכת למתן שירות מיטבי לציבור משתמשי הדרך, בכבישי הארץ ובצירים הראשיים בפרט, הכל במטרה לשמור על חייהם ובטיחותם של כלל אזרחי ישראל. כמו כן, יחידות החילוץ והמערך האווירי של המשטרה יופעלו בתוך זמן קצר במוקדים השונים ככל שיידרש, זאת במטרה להציל חיים ולאתר נעדרים.

במשטרה מפרסמים לציבור הנחיות וכללי בטיחות להתנהלות נכונה במזג האוויר הסוער. בין היתר, ממליצים לוותר על נסיעות שאינן הכרחיות או טיולים בנחלים ואזורים שעלולים להיות מוצפים נוכח מזג האוויר הסוער. יחד עם זאת, מבהירים, כי הרחצה בים בעת רוחות חזקות וגלים גבוהים מסוכנת וקיימת סכנת טביעה, לכן יש להימנע מרחצה ובילוי בחופי הים. בנוסף מומלץ לפנות לגורמים המוסמכים לפני יציאה לטיול בשטח לשם קבלת מידע חיוני ועדכני.

רוחות חזקות עלולות להוביל לקריסת עצים, עמודים וכיו"ב, וכן להתעופפות של חפצים שונים. על, על פי ההמלצה, יש לדווח על כל מפגע מעין זה לרשויות בהקדם, וכן לקשור או לאבטח במרפסות ובגינות חפצים מסוכנים שעלולים לעוף כתוצאה מהרוחות ולהוביל לפגיעה בעוברי אורח.

לציבור הנהגים ומשתמשי הדרך: יש להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך ולהאט משמעותית בעת כניסה לעקומות וביצוע פניות חדות יחד עם זאת, יש להדליק אורות דרך במהלך כל הנסיעה ולנהוג לאט ובזהירות בפרט כשיש קרה על הכביש עקב סכנת החלקה.

כשהכביש רטוב, מרחק הבלימה גודל. לכן נדרש לשמור מרחק גדול יותר מהרכב שלפנים. יש לאחוז את ההגה בשתי ידיים מאחר וכניסה עם הרכב לשלולית, ובורות המוסתרים ע"י הצטברות מים על הכביש - עלולה לגרום לסטייה פתאומית של הרכב. יש להתרכז בנהיגה ולהימנע מהיסח דעת בדגש על שימוש בטלפון הנייד.

יש להימנע מכניסה לשלוליות שלא ניתן לאמוד את עומקן ולהיזהר משאר מפגעים על הכביש. יש להימנע מחציית מקורות מים וממקומות עם זרימת מים חזקה.

שימו לב להולכי רגל – בעת מזג אויר גשום, קשה יותר להבחין בהולכי רגל ולבלום בזמן במקרה הצורך. יש להאט הנסיעה באזורי מגורים ולתת זכות קדימה להולכי רגל. הקפידו על תדלוק הרכב והיערכותם מזון ושתיה, תרופות ומטען לטלפון הנייד לצורך שהות ממושכת ברכב.

בטרם הכניסה לרכב: חובה לבדוק כי צמיגי הרכב תקינים ובלחץ האוויר הנדרש. יש לבדוק כי המגבים תקינים ואינם פגומים. יש לדאוג לנקות את שמשות הרכב על מנת לספק תנאי ראות טובים לנהג, וכן לנקות את פנסי הרכב הקדמיים והאחוריים- על מנת לראות ולהראות בהתאם.

המשטרה צפויה לפרסם כל העת מידע אודות חסימות כבישים ושיבושי תנועה בעקבות מזג האוויר. מומלץ לציבור להיות קשובים לאמצעי התקשורת. כמו כן ניתן לקבל מידע אודות שינויים בהסדרי התנועה גם באמצעות מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל שמספרו 110. בכל אירוע חריג המצריך התערבות משטרתית מידית - יש לפנות ללא שיהוי למוקד החירום של המשטרה שמספרו 100.

שלג בירושלים סופת שלגים מזג אוויר סוער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד