י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
החרדים נחלשים בכוחם

סקר חדש: לנתניהו חסרים שלושה לממשלה

שעות אחרי סקר 103FM שהעניק לגוש המין בראשות נתניהו 62 מנדטים, סקר מנדטים שמתפרסם הערב בחדשות 13, מציג תמונה עגומה ושונה אך גם לא הגיונית. לפי הסקר ש"ס נחלשת מ-9 ל-7 מנדטים וכך גוש הימין יחד עם בנט מגיע רק ל-58 מנדטים ונזקק ל-3 מנדטים בכדי להקים ממשלה

סקר חדש: לנתניהו חסרים שלושה לממשלה
חרדי מאחורי הפרגוד בקלפי צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בעוד 36 ימים בלבד ייגשו אזרחי ישראל לקלפיות בפעם הרביעית בשנתיים האחרונות, ומסקר 'חדשות 13' והפרופסור קמיל פוקס שפורסם הערב (שני) עולה כי בשביל לשמור על ראשות הממשלה, בנימין נתניהו יהיה חייב לצרף אליו את מנסור עבאס.

מהסקר עולה כי אילו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת השלטון הליכוד שומרת על מעמדה כמפלגה הגדולה ביותר בכנסת, אך נחלשת ומקבלת 28 מנדטים. אחריה בפער גדול יש עתיד ויאיר לפיד עם 17 מנדטים תקווה חדשה של גדעון סער נחלשת מעט לעומת הסקרים האחרונים ומקבלת 13 מנדטים.

נפתלי בנט עם ימינה ממשיך לשמור על מספר דו ספרתי בסקרים ומקבל 11 מנדטים, שלושה יותר מהרשימה הערבית שצונחת ומקבלת 8 מנדטים בלבד.

הגוש החרדי נחלש מעט גם הוא כשיהדות התורה של גפני שומרת על כוחה עם 7 מנדטים, בעוד ש"ס של דרעי נחלשת ומקבלת 7 גם היא.

העבודה של מרב מיכאלי עם 6 מנדטים, מרצ עם 5, כמו גם הציונות הדתית של סמוטריץ' ובן גביר שמתחזקת ומקבלת 5 מנדטים. אביגדור ליברמן צונח עם מפלגתו ישראל ביתנו ומקבל 5 מנדטים. סוגרות את הרשימה כחול לבן של בני גנץ ורע"מ של מנסור עבאס עם 4 מנדטים כל אחת.

המפלגה הכלכלית של ירון זליכה לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 1.8%.

תמונת הגושים המסתמנת לפי סקר זה, גוש נתניהו - הליכוד, המפלגות החרדיות והציונות הדתית -47 מנדטים, גוש להחלפת נתניהו - 58 מנדטים. מי שעשויים להכריע אם פנינו לבחירות נוספות או לא - ימינה עם 11 מנדטים ומנסור עבאס אם יעבור את אחוז החסימה.

הסקר נערך היום 15.2.2021 וכלל 703 נשאלים, מהם 603 מהאוכלוסייה היהודית ו -100 במגזר הערבי. הדגימה בפאנל האינטרנטי נערכה על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון, התשאול במגזר הערבי נערך ע"י מכון המחקר סטט-נט בהנהלת יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.

קמיל פוקס ערוץ 13 סקר מנדטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד