י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
יפיקו לקחים?

החתונה שעוררה סערה: הקנס בוטל, הוסר החשד לתקיפת שוטרים

למרות טענות המשטרה, בוטל הקנס על סך 5,000 שקלים שניתן לבני משפחת פולק על החתונה שעוררה סערה בגבעת זאב לפני כארבעה חודשים | גם החשד לתקיפת שוטרים בוטל | עורכי הדין של המשפחה: "המשטרה שמה לב כי טיפסה על עץ גבוה וכעת מנסה לרדת ממנו" | פרסום ראשון

החתונה שעוררה סערה: הקנס בוטל, הוסר החשד לתקיפת שוטרים
אחד החוגגים כשהוא מדמם צילום: צילום מסך

ארבעה חודשים בדיוק לאחר החתונה בגבעת זאב, שכזכור הסתיימה בתקרית אלימה בין בני משפחת פולק לכוחות משטרה שפשטו על המקום - מה שעורר סערה רבתית - משטרת ישראל ביטלה את הקנס על סך 5,000 שקלים שניתן על קיום האירוע - כך נודע ל'בחדרי חרדים'. בבד בבד, התיק שנפתח כנגד בני משפחת החתן עומד כעת לבחינת יחידת התביעות של המשטרה.

כפי שמתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', עורכי דינם של בני המשפחה, עו"ד איתי כהן ועו"ד שלמה חדד, פנו למשטרה בבקשה לבטל את הקנס, לאחר שבני המשפחה טענו כי החתונה התקיימה בהתאם לתקנות, מה שמעלה תהיות בנוגע לעצם הפשיטה על האירוע שהסתיים בפצועים ובמעצרים.

יחד עם זאת, התיק שנפתח כנגד בני המשפחה, הועבר על ידי הפרקליטות ליחידת התביעות של המשטרה, לאחר שלא נמצא בסיס להגיש כתב אישום בגין תקיפת השוטרים שנכחו בחתונה. במשטרה עדיין שוקלים האם להגיש כתב אישום בגין הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, כל זאת בעוד המשפחה שבה על גרסתה כי היא זו שהותקפה.

התיעודים מהחתונה, בהם נראו שוטרים מתעמתים עם בני המשפחה ומובילים את חלקם למעצר כשהם מדממים, חרכו את הרשת באותם וגררו ביקורת קשה על התנהלות המשטרה. מנגד, במשטרה טענו אז כי השוטרת שתיעדה את המתרחש וביקשה לזהות את בעלת הבית, הותקפה על ידה, ולכן נאלצו השוטרים להודיע לה שהיא מעוכבת, וביקשו ממנה להתלוות אליהם מספר פעמים.


עו"ד איתי כהן

בהמשך, לפי גרסת המשטרה, "שאר בני הבית החלו להתלהם ולהפריע לשוטרים, תוך שחלקם זורקים לעברם בקבוקי שמן מזכוכית שהתנפצו". את התמונות של אח החתן מדמם מפניו הסבירו במשטרה כי "השוטרים עצרו את אחד החשודים תוך שהוא מתנגד למעצר ותוקף אותם, ובתוך כך החליק על השמן, ושניהם נחבלו משברי הזכוכית".

מעורכי הדין איתי כהן ושלמה חדד המייצגים את המשפחה נמסר: "מדובר באירוע חתונה אשר הסתיים בפציעתו ומעצרו של אח החתן ע"י המשטרה שהגיעה לפזרה בשל הפרת הנחיות הקורונה לכאורה. "התיק שהיה מצוי בפרקליטות הועבר לתביעות וזאת לאחר שנבדק ולא נמצאו ראיות לתקיפת שוטר הנטען ע"י המשטרה מצד מרשנו".

"כמו-כן, הקנס אשר ניתן לאבי החתן ע"ס 5000 ש"ח בוטל לאחר שפנינו עם טיעונינו למשטרה. לדעתנו, המשטרה שמה לב כי טיפסה על עץ גבוה וכעת מנסה לרדת ממנו. בנוסף לכך, מרשנו ואביו הגישו בזמנו תלונה למח"ש בגין התקיפות שחוו מצד המשטרה, תיק זה נחקר בימים אלה.

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי מסר בתגובה להחלטת המשטרה לבטל את הקנס למשפחת פולק : "אני משבח את החלטת המשטרה, לבטל את הדוח שניתן בחתונה בגבעת זאב. חבל שרק אחרי מספר חודשים, מישהו במשטרה החליט להפעיל את השכל הישר ולבטל את הדוח שלא היה במקומו. על המשטרה להפיק את הלקחים ולהבין באלו מקרים יש מקום להגשת דוח על הפרת הנחיות קורונה ובאלו מקרים יש להעדיף הידברות ובוודאי שאין מקום לפרוץ לבית פרטי בעיצומה של חתונה משפחתית מצומצמת".

 

 

 

קורונה קנס כתב אישום משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד