כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הוכרו כ"מאויימים"

פלסטינים שסייעו לישראל - לא זכאים להתחסן

פלסטינים שחיים שנים ארוכות בישראל ללא אזרחות ניסו להתחסן נגד קורונה במרכז החיסונים שנפתח בתל אביב לחסרי מעמד – וסורבו כיוון שהם פלסטינים, זאת למרות שחלקם מוגדרים מאוימים ויש להם היתרי שהייה בישראל

פלסטינים שסייעו לישראל - לא זכאים להתחסן
מתחסנים לקורונה צילום: יוסי אלוני/אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בשבוע שעבר נפתח בנווה שאנן שבדרום תל אביב מרכז חיסונים לאנשים חסרי מעמד, אבל פלסטינים שנמצאים כאן בארץ גילו כי אינם יכולים להתחסן במקום.

לא מדובר על פועלים פלסטינים בעלי היתר עבודה ישראל' אלא על שוהים בלתי חוקיים או פלסטינים שיש להם היתרי שהייה בישראל והם מוגדרים "מאוימים" – ישראל הכירה בכך שהם לא יכולים לחזור לשטחים כי נשקפת להם סכנה לחייהם, על רקע שיתוף פעולה ביטחוני. כך מדווח אלון אמיצי בכאן 11.

פלסטינית שחיה 15 שנים בישראל על רקע חשש לחייה בשטחים ונושאת בהיתר שהייה סיפרה כי הלכה להתחסן בדרום תל אביב אך סורבה בטענה ש"אין חיסונים לאנשים מהשטחים". היא הוסיפה כי היא פוחדת כל זמן שהיא לא מתחסנת ובשנה האחרונה בקושי יצאה מהבית. יש לציין כי לאותה פלסטינית, כמו לאחרים, אין אפשרות להתחסן במקום מגוריהם בישראל כי אין להם גישה לשירותים של קופת חולים.

בארגון רופאים לזכויות אדם שהיו בקשר עם משרד הבריאות טרם פתיחת מרכז החיסונים אומרים כי מההתחלה סוכם שבין חסרי המעמד שיוכלו להתחסן במרכז בתל אביב יכללו גם פלסטינים, גם שוהים בלתי חוקיים וגם מאוימים – אך הדבר לא קרה בפועל.

בארגון שלחו מכתב רשמי למשרד הבריאות בימים האחרונים בעניין ולא נענו.

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה כי "משרד הבריאות הוא הקובע את הקריטריונים למתן החיסונים לכלל האוכלוסיות. כרגע ההנחיות לא מאפשרות מתן חיסונים לפלסטינים בעלי היתרי שהייה. במידה ותתקבל הנחייה אחרת ממשרד הבריאות, אנו ערוכים לבצעה במרכז החיסונים שהוקם לחסרי מעמד בנווה שאנן".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי "הנושא נמצא בבחינה".

קורונה פלסטינים חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד