י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מדביק את הקצב

ביידן מעריך: נחצה את ה-100 מיליון חיסונים לפני היעד

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן טוען כי ארה"ב תחסן יותר מ-100 מיליון איש תוך 100 יום • 11.5 אחוז מהאמריקנים כבר חוסנו מפני נגיף הקורונה

ביידן מעריך: נחצה את ה-100 מיליון חיסונים לפני היעד
אילוסטרציה צילום: pixabay

כאשר הממוצע היומי מגיע ל-1.6 מיליון מנות, ההבטחה של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נראית קרובה מתמיד להתממש. ביידן טען אתמול (שלישי) כי הוא יעקוף את מנין ה-100 מיליון חיסונים בתוך 100 ימים.

"לפני כניסתי לתפקיד, הגדרתי מטרה גדולה לבצע 100 מיליון זריקות במאה הימים הראשונים. עם ההתקדמות שאנו עושים אני מאמין שלא רק נגיע לזה, אלא נעבור את המספר הזה", כתב ביידן בחשבון הטוויטר שלו.

מאז החלה חלוקת החיסונים בארצות הברית ב-14 בדצמבר, ניתנו יותר מ-52 מיליון מנות שהגיעו ל-11.5 אחוז מכלל האוכלוסייה, על פי נתוני המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן. ארה"ב נותנת כיום מעל 1.6 מיליון זריקות ביום.

בקצב הזה, ביידן ימלא בקלות את הבטחתו לחסן 100 מיליון אמריקאים בעוד 100 יום.

ביידן הודיע ​​בשבוע שעבר שממשלו הזמין 200 מיליון מנות חיסון נוספות מפייזר וממודרנה, "מספיק כדי לחסן כל אדם אמריקאי".

הנשיא ביקר במדינת מישיגן ביום חמישי האחרון וסייר במתקן לייצור חיסוני פייזר, "עכשיו רכשנו מספיק חיסונים כדי לחסן את כל האמריקנים", אמר ביידן במהלך הביקור במכון הבריאות הלאומי. "עכשיו אנחנו עובדים להכניס את החיסונים לזרועותיהם של מיליוני אנשים".

ביידן תלה את העיכוב בנתינת החיסון בקודמו בתפקיד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ והאשים: "זה לא סוד שתוכנית החיסונים הייתה במצב גרוע בהרבה מזו שאני והצוות שלי ציפינו", אמר ביידן בשבוע שעבר. "קודמי, אם להיות בוטה מאוד בנושא הזה, לא עשה את תפקידו להתכונן לאתגר המסיבי של חיסון מאות מיליוני אמריקאים". ציין.

חיסון לקורונה חברת פייזר חברת מודרנה ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד