ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
במהלך ההדרכה להכנת פצצה

השיעור השתבש: 30 חמושי טליבאן נהרגו בפיצוץ

30 לוחמים וביניהם שישה אזרחים זרים נהרגו בפיצוץ שאירע במסגד באפגניסטן | הפיצוץ התרחש במהלך שיעור ללוחמי טאליבן על הכנת פצצות 

השיעור השתבש: 30 חמושי טליבאן נהרגו בפיצוץ
לוחמים באפגניסטן צילום: pixabay

לפחות 30 לוחמי טליבאן נהרגו ביום שבת האחרון בפיצוץ שאירע במסגד באפגניסטן במהלך שיעור על הכנת פצצות.

הצבא האפגני מסר בהצהרה כי 30 לוחמים ובהם שישה אזרחים זרים שהיו יצרני מוקשים מומחים נהרגו בפיצוץ בשבת בבוקר באמצע שיעור הכנת פצצות בתוך מסגד.

הפיצוץ אירע במסגד בכפר קולטאק שבמחוז דואלאטאבאד. בהצהרה נאמר כי לא ניתן לזהות את גופותיהם של ששת האזרחים הזרים בגלל הנזק שנגרם להם בעקבות הפיצוץ.

לוחמי הטליבאן התכנסו במסגד כדי ללמוד כיצד לייצר פצצות ומטעני נפץ, כך דיווחה סוכנות הידיעות Khaama האפגנית, עוד דווח, כי באירוע נפרד, שני ילדים נהרגו ממטען שהושתל על ידי הטאליבן בכפר קוטאר בלק במחוז קונדוז, כך דיווחו גורמי הביטחון. ה"דיילי מייל" הבריטי מציין, כי מקרי המוות הרבים נובעים מכך שהתקפות הטליבאן והאלימות גברו ברחבי אפגניסטן בחודשים האחרונים למרות שיחות שלום עם הממשלה בקאבול.

ביום שני אמר מזכ"ל נאט"ו, ג'נס סטולטנברג, כי נאט"ו לא תוציא את חייליה מאפגניסטן "לפני שהזמן יתאים לכך", את הדברים אמר לקראת דיון של שרי הביטחון של המדינות החברות בנאט"ו.

שרי 30 המדינות החברות בנאט"ו ייפגשו ביום רביעי וחמישי בכדי לקיים דיון מאז נכנס נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לתפקידו, ביידן אמר כי הוא יעבוד בשיתוף פעולה עם בעלות הברית לאחר ארבע שנים של מתיחות תחת דונלד טראמפ.

בראש סדר היום של הוועידה הווירטואלית בשל מגבלות הקורונה, יהיה דיון לגבי 9,600 חיילי ברית נאט"ו באפגניסטן, לאחר שטראמפ עשה הסכם עם הטליבאן להוצאת כוחות אמריקניים. ממשל ביידן אומר כי הוא בוחן את ההסכם, הפנטגון האשים את הטאליבן בכך שלא מילא הבטחות הכוללות צמצום פיגועים וניתוק קשרים עם קבוצות כמו אל-קאעידה.

הטליבאן הזהיר את שרי נאט"ו שלא לחפש "המשך כיבוש ומלחמה". ארה"ב הודיעה בתגובה כי "על הטליבאן להפחית את האלימות, לנהל משא ומתן בתום לב ולעמוד במחויבותם להפסיק לשתף פעולה עם קבוצות טרור לאומיות".

טליבאן פצצה מסגד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד