כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לאחר שניצל מהדחה שנייה

הרפובליקנים תומכים: הרוב רוצים שטראמפ יתמודד

מסקר שפורסם ביממה האחרונה עולה כי 53% מתומכי המפלגה הרפובליקנית היו מצביעים לדונלד טראמפ, הנשיא לשעבר אם הבחירות לנשיאות היו נערכות היום | מדובר בנתונים מעודדים לנשיא ה-45 ששרד שני ניסיונות הדחה בסנאט ויוכל אם ירצה להתמודד שוב בבחירות 2024

הרפובליקנים תומכים: הרוב רוצים שטראמפ יתמודד
דונלד טראמפ צילום: מתוך פייסבוק

סקר של אתר החדשות האמריקאי 'פוליטיקו' ושל חברת הדאטה העולמית Morning Consult שנערך לאחר שדונלד טראמפ זוכה במשפט ההדחה בסנאט, עולה כי האיש זוכה לתמיכה גדולה בקרב הרפובליקנים, וזאת למרות שטראמפ לא קיבל גיבוי מלא מחברי הסנאט הרפובליקנים.

מהנתונים עולה כי 59% מהמצביעים הרפובליקנים רוצים שטראמפ ישמש בתפקיד מרכזי במפלגתם גם היום, ובבוא היום יתמודד על תפקיד הנשיא ב-2024. אמנם בחירת המועמדים לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית לבחירות לשנת 2024 עדיין רחוקה, בינתיים 53% מהרפובליקנים אמרו שהיו תומכים בטראמפ אם הבחירות היו נערכות בימים אלה.

שיעור האוהדים את טראמפ בקרב כלל הנשאלים עמד על 34% בלבד, לא מפתיע, אך הנתון בקרב הרפובליקנים עומד על 81%. ב-7 בינואר, וזאת יום לאחר המהומות בקפיטול שם נהרגו ששה אנשים ביניהם שני שוטרים, הנתון בקרב הרפובליקנים עמד על 77%, וב-25 לינואר לפני תחילת משפט ההדחה הוא עמד על 74%.

מנגד שיעור האהדה של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בקרב כלל הנשאלים עלה מ-56% בסקר שנערך ב-17 בינואר ל-58% לאחר זיכויו של טראמפ, והוא עומד כרגע על 62%.

92% מהדמוקרטים ו-20% מהרפובליקנים הצהירו בימים אלה על תמיכה בג'ו ביידן. 83% מהנשאלים הדמוקרטים טוענים כי הפורעים בגבעת קפיטול הם תומכי טראמפ, רק 43% מהרפובליקנים הביעו הסכמה עם הדברים הללו.

התוצאות הללו לא מפחידות את ניקי היילי, לשעבר שגרירת ארה"ב באו"ם תחת ממשלו של דונלד טראמפ, וזאת על רקע משפט ההדחה שבפעם השנייה נחל כישלון.

היילי שהיתה מתומכיו הגדולים של הנשיא, יצאה נגדו בצורה חריפה מאז המצור האלים על הקפיטול ב-6 בינואר ואמרה הוא "אכזב אותנו". היילי אמרה את הדברים לטים אלברטה מאתר 'פוליטיקו' במהלך ראיון שצולם באמצע חודש דצמבר והתפרסם רק ביום שישי האחרון. "עלינו להכיר בכך שהוא איכזב אותנו", אמרה היילי, שכיהנה בתפקידה כשגרירה של טראמפ באו"ם. "הוא הלך בדרך שלא היה צריך לעשות, ולא היינו צריכים ללכת אחריו, ולא היינו צריכים להקשיב לו. ואנחנו לא יכולים לתת לזה לקרות שוב".

"כשאני אומרת לך שאני כועסת, זה בלשון המעטה", אמרה היילי. "אני כל כך מאוכזבת מהעובדה שלמרות הנאמנות והידידות שהיו לו עם מייק פנס, שהוא יעשה לו את זה. כאילו, אני נגעלת מזה".

דונלד טראמפ נשיא ארצות הברית הבחירות לנשיאות ארצות הברית המפלגה הרפובליקנית (1)

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד