כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לא צפויות הפתעות

החל הדיון בוועדת הבחירות בפסילת מועמדים ורשימות

חברי ועדת הבחירות המרכזית לכנסת דנים הבוקר בבקשות פסילה שהוגשה לה נגד המועמדת במקום 7 ברשימת העבודה, הרשימה המשותפת ורע"מ | על פי ההערכה יימצא רוב לפסילת המועמדת הערבייה ב'עבודה'

החל הדיון בוועדת הבחירות בפסילת מועמדים ורשימות
בחירות לכנסת ה-24 צילום: ועדת הבחירות לכנסת

מליאת ועדת הבחירות המרכזית תתכנס היום (רביעי) בראשות שופט ביהמ"ש העליון עוזי פוגלמן ונציגי 17 המפלגות המכהנות והמתמודדות לכנסת ה-24, לדיון בפסילת מועמדים ורשימות, כשלראשונה לא הוגשה בקשה לפסול את מועמד 'עוצמה יהודית', אלא את הרשימה המשותפת ואת מקום 7 במפלגת העבודה אבתיסאם מראענה-מנוחין.

החל מהשעה 8:30 הבוקר ולאורך היום עתידים הצדדים ללבן את בקשות הפסילה את התגובות של עורכי הדין מטעם המועמדים, כשבסוף היום הבקשה תתקבל או תוסר על ידי הצבעה של נציגי ועדת הבחירות כשמסתמן רוב לפסילת מראענה מנוחין.

לוועדת הבחירות הוגשו בקשות של פעיל מפלגת העבודה מעוזיה סגל ושל עוצמה יהודית נגד אבתיסאם מראענה-מנוחין.

מפלגת עוצמה יהודית הוסיפה בדרישתה לפסול מהתמודדות לכנסת גם את הרשימה המשותפת שבראשות איימן עודה ואחמד טיבי ורשימת רע"מ של מנסור עבאס.

אתמול העביר היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט את עמדתו בעניין הפסילות וקבע כי בבקשות שידונו בפני ועדת הבחירות "לא מתקיימים התנאים המשפטיים לקבלת בקשות הפסילה", לדבריו.

היועץ המשפטי לממשלה ביסס את החלטתו על פסיקת בית המשפט העליון, לפיה בקשת פסילה של מועמד או של רשימה מהמתמודדות בבחירות תוכל להתקבל רק כאשר קיימות ראיות ישירות, מפורשות וחד-משמעיות, שנדרש כי מדובר יהיה בפעילות אקטיבית שהיא שיטתית, חוזרת ונשנית שבאה לידי ביטוי חמור וקיצוני מבחינת עוצמתה.

בין הייתר בנוגע לעתירת עוצמה יהודית נגד הרשימה המשותפת, טען מנדלבליט כי "חלק נכבד מן הראיות המובאות בבקשות כבר נדון בפני בית המשפט אך לאחרונה, בבקשות פסילה ממערכות הבחירות הקודמות, בחלקו הוא בעל ערך ראייתי נמוך, ובחלקו כלל אינו מבסס את עילות הפסילה כנדרש".

בחירות לכנסת ה 24 בחירות 2021 פסילת חבר כנסת מהתמודדות עוצמה יהודית אבתיסאם מראענה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד