י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ביהמ"ש הרשיע ארבעה מאנשיו של אליאור חן

פרשת אליאור חן: בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את דוד קוגמן, אברהם מסקלצ'י, שמעון גבאי ורועי צורף, בהתעללות מחרידה בשמונת ילדי המשפחה • "גרמו לכוויות והאכילו אותם בצואה"

אליאור חן מוסגר בנתב"ג. צילום: פלאש90
אליאור חן מוסגר בנתב"ג. צילום: פלאש90

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע הבוקר (ד') ארבעה מאנשיו של אליאור חן בפרשת ההתעללות המחרידה בשמונת הילדים מירושלים - התעללות שבוצעה, על פי החשד, לפי הוראותיו של אליאור חן. אמם של הילדים הורשעה אף היא בפרשה ונידונה לאחרונה לחמש שנות מאסר בפועל, במסגרת עיסקת טיעון. גזר דינם של המורשעים יינתן בקרוב.

ארבעת המורשעים הם, דוד קוגמן, אברהם מסקלצ'י, שמעון גבאי ורועי צורף. הם הורשעו, כל אחד על פי חלקו במעשים, בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה, התעללות בקטין, תקיפת קטין, הזנחתו ושיבוש מהלכי משפט.

מדובר בסדרה של 20 סעיפי אישום של התעללויות בילדים הקטנים, שגילם נע בין 4 ל-15 שנים. ההתעללות בילדים כללה מעשי זוועה אכזריים בהם הכאות, גרימת כוויות, שריפת אברים, כפיתה ממושכת והאכלה בצואה.

בכתב האישום נטען כי קוגמן ונאשם נוסף, הופקד על חינוך של שני ילדים, בגילאי 5-4, והתעלל בהם באופן שיטתי, יחד עם עוד חברים מהקבוצה שסרה למרותו של חן.

כתוצאה מההתעללויות הפך אחד מהילדים לצמח והוא מאושפז עד היום בבית חולים.

עדת התביעה המרכזית במשפטם של הארבעה הייתה האם של הילדים, שטענה בחקירתה במשטרה כי ראתה, במו עיניה, את אליאור חן מבצע מעשים אלימים כלפי הילדים וגם נותן הוראות לאנשיו. היא מסרה עדות נרגשת, מלווה בבכי, במשפטם של המורשעים.

האם, אשר הואשמה תחילה בהתעללות קשה בילדים, הגיעה בסופו של דבר להסדר טיעון עם התביעה, לפיו הודתה והורשעה בעבירות קלות יותר.

את הנאשמים ייצגו עורכי הדין אביגדור פלדמן, יהודה שושן, צדוק חוגי ויאיר נהוראי. את התביעה מייצגת סגנית לפרקליט מחוז ירושלים, עו"ד אשרת שוהם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד