י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מסתבכים שוב

בעקבות השימוש ב'אלקטור': התנועה לאיכות השלטון נגד הליכוד

התנועה לאיכות השלטון דורשת להטיל על הליכוד סנקציות בשל השימוש החוזר באפליקציית 'אלקטור'. לטענתה מדובר בלא פחות מ-"הפרה בוטה של חוק הגנת הפרטיות"

בעקבות השימוש ב'אלקטור': התנועה לאיכות השלטון נגד הליכוד
קמפיין הליכוד צילום: דוד כהן, פלאש 90

התנועה לאיכות השלטון פנתה אתמול (שלישי) לרשות להגנת הפרטיות בדרישה לשקול ענישה והטלת סנקציות מינהליות, בדמות קנסות או העמדה לדין פלילי, על מפלגת הליכוד - בעקבות שימוש חוזר באפליקציית 'אלקטור'. עוד ביקשה התנועה לבטל את רישום מאגר פנקס הבוחרים של הליכוד וימינה, שהשתמשו שתיהן באפליקציה שלגביה נקבע שפוגעת בפרטיות ציבור הבוחרים בישראל.

כזכור, בחודש ינואר פרסמה רשות הגנת הפרטיות את החלטתה לפיה חברת 'אלקטור' ומפלגות הליכוד וישראל ביתנו הפרו את חוק הגנת הפרטיות והתקנות מכוחו. בנוסף, לגבי עצם השימוש באפליקציית 'אלקטור', הרשות הדגישה, כפי שכבר הבהירה בהנחיות קודמות שפרסמה, כי חל איסור על שימוש במידע אישי, במקרים בהם לא ניתנה לגביהם הסכמה תקפה ומספקת של האדם עליו המידע נאסף, או מבלי שהוסברו לו מטרות השימושים בו ולמי יימסר.

למרות קביעה זו, פורסם שלשום באמצעי התקשורת כי רשימת הליכוד שבה באופן בוטה להשתמש באפליקציית "אלקטור" לאיסוף מידע והנעת מצביעים פוטנציאלים ביום הבחירות. לפי הפרסומים, גם מפלגת ימינה עשתה כן.

התנועה לאיכות השלטון הדגישה בפנייתה כי החוק להגנת הפרטיות מסמיך את רשמת מאגרי המידע להתלות את תוקפו של הרישום באופן זמני או קבוע, או אף לבטל את רישומו של המאגר. כמו כן, חוק הגנת הפרטיות קובע, כי מי שמנהל או מחזיק מאגר המשמש לשירותי דיוור ישיר, כמו זה שמחזיקות רשימות הליכוד וימינה, בניגוד להוראות חוק דרכי תעמולה, ודינו מאסר שנה.

מפלגת הליכוד התנועה לאיכות השלטון פרטיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד