כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

בזבוז משאבים וצפיה מתוחה • הפרסום

חיה ברויער מגישה את טורה השבועי: שוק הפרסום • והשבוע: איזה פרסומאים אכלו סושי במקום לתת צדקה? • איך אכזבה חברת נסטלה רבבות ילדים? • למה אין צל"ש לאף משרד? • ומי מכוין דווקא לילדים?

בזבוז משאבים וצפיה מתוחה • הפרסום



בזבוז משאבים

גם אני התעוררתי בוקר אחד וגילית על ידית הפלדלת את המכונית הכחולה של גלידות נסטלה. גם אני, כמו גם ילדי החיידר המבולבלים שהסתובבו עם החוברת באותו בוקר חם, הפכו בה והפכו בה ושוב, כמו בקמפיין אמצעי העמודים- לא מצאו שום סיבה לשמוח.

לא קופון לגזירה, לא תחרות ילדים מתקושרת, לא ניידת קולנית שמחלקת מתנות. כלום. נאדה. שום חיוך לא מזדחל לפניו של מי שרואה את כל השפע הזה ולא מבין מה הקטע, ממה יש לשמוח, מה החידוש.

ציפייה מתוחה

אחרי שהוגשו הפרזנטציות בעיריית ירושלים, למשרדי הפרסום המובילים במגזר לא נותר אלא לכסוס ציפורניים ולהמתין לתוצאות. בין שלל ההימורים על מי עומד לזכות בתקציב ומי לא, עסוקים כולם בלהתכונן ולהמשיך לגשת לפרזנטציות של טמבור, כאשר גם כאן, רבים הם אלו הנהנים להשתעשע בהימורים לכאן או לכאן. מה שכן, כולנו תקווה שהזוכים בשני הלקוחות המשמעותיים הללו יעשו לנו רק נחת רוח עם קריאייטיב חדשני ופעילות מעניינת.

מזל טוב

שבוע שעבר סיפרנו לכם על אחת מהקבוצות הגדולות במשק שמחפשת לעצמה משרד פרסום חרדי. בעדכון אתמול, גם סיפרנו על כך שמדובר בכלל פיננסים וכי משרד הפרסום בולטון פוטנציאל נבחר לבסוף, לאחר שיחות קרבה, בהמלצת גיתם, למשרד שינהל את התקציב במגזר.

למדור לא נותר אלא לאחל בהצלחה ולחכות ולראות מה בולטון יעשו עם התקציב המשמעותי החדש.

פרסום לקטנטנים

כבר כמעט התרגלתי לדלג על עיתון 'ילדים' של משפחה כשאני מחפשת פרינטים. איכשהו, ילדים לא מהווים לרוב קהל יעד אסטרטגי, אולי בגלל שכל-כך קשה להיכנס לראש שלהם, אולי בגלל שלא הם אלו שפותחים את הארנק. במימד כנראה סמכו הפעם על עקרון הילד המנדנד, זה שמסוגל להוציא מדעתה כל אמא, בתחנוניו הלא מתפשרים על קניית מוצר זה או אחר במכולת. זה עובד גם בעיתון?

חמישה חומשי תורה

מיד אחרי הגילוי בעיתון הילדים, שלפתי מהערימה את המוסף התורני של משפחה, כדי לבדוק אולי גם כאן, לשם שינוי, יהיה פרסום.

ומתברר שיש, לא פחות מחמישה עמודים. כולם, כמה לא מפתיע, שייכים לפלדהיים. מסתבר שהחבר'ה ברשת החנויות והוצאת הספרים החליטו לדחוף קדימה בכל הכוח, מה שגורם לכולנו להסתקרן עוד יותר, בציפייה לראות מה כבר גל אורן מערבבים להם שם בשפה העיצובית האחידה שכנראה כבר קורמת לה עור וגידים.

לא ברור

אסוציאציות זה טוב. יבוא נועם מנלה ויספר לכם על זה. כמה מרנין לראות פרינט שעושה בראש הקשרים מעניינים. כמה מוזר לראות אחד שלא. לא ברור לי על מה חשבו בטריו כשקישרו בין לימוד התורה בליל שבועות לשנתו של התינוק, (אבא בטח לא יישן הלילה, אבל התינוק יישן מצויין) מלבד העובדה שזו עוד הזדמנות להוציא ללקוח פרסום אקטואלי על פי לוח השנה.

גם ב"דעה" שהתפרסמה במדור הפרסום והשיווק בביזנס של קו עיתונות שמו לב לתופעה המעניינת הזו, כאשר מסתבר שידיעת יחסי הציבור של פמפרס עסקה באותו קונספט. על הכותרת במדור שם אני דווקא חולקת: הכל כן כשר ליח"צ, צריך רק להתאזר במעט טאקט.


תמיד טוב לתרום

לתובנה הזו מגיעים כולם, בסופו של דבר. קמפיין שעומדת במרכזו תרומה לאחד מארגוני החסד הוא משהו שאמור להמיס את ליבם של כל מבקרי הפרסום, לגרום להם להצניע כל ביקורת ולעסוק בתשבחות מכאן ועד הודעה חדשה.

מה שמפתיע הוא, שאת מסיבת העיתונאים של פתיחת תוכנית התרומות של פלאפון, פרסום אפיקים בחרו לקיים דווקא ב...מלון לאונרדו סיטי טאוור ברמת גן רבתי.

אני במקומם הייתי סוחבת את העיתונאים לסיור בחסדי נעמי, במוקד הטלפונים של קופת העיר או ביד אליעזר, במקום לתת להם להתענג על סושי במלון חמישה כוכבים. אבל בעצם אולי ביום שני היה חם מכדי ללכת עם הרעיון הסוף.

ובמיוחד לקראת המאורע ההסטורי, פרינטים של פלאפון לקהילה בפריסה בעיתונות, חותמת חדשה, כתבות תדמית וידיעות יחסי ציבור. ככה זה שכשעושים מצווה, אף אחד לא טופח לך על השכם ואתה נאלץ לעשות זאת בעצמך, מה שנקרא "אם אין אני לי מי לי". חבל, היה אפשר אפילו לנסות לביים התייחסות אובייקטיבית.

זה מסובך

בהמשך לאווירת החסד הכללית, גם טעמן, חברו לעיתון משפחה וליד אליעזר והשיקו מערך מסובך למדי של תרומה לקהילה. שימו לב, כל מה שעליכם לעשות הוא: לקנות ממוצרי טעמן ב-50 ש"ח ומעלה, ולשלוח את הקבלה לטעמן ו/או לשלוח חמש אריזות של טעמן לטעמן, ואז תתקבל תרומה של 20% מרווח המכירה (כמה זה?) לטובת פרוייקט החונכים של יד אליעזר.

לא הבנתם? עכשיו תקראו שוב, כי כל המשתתפים גם יכנסו להגרלה שעורך עיתון משפחה, על אינצקלופדיה, 400 ש"ח בפלדהיים, 3 זוגות אופנים או 3 משחקי משפחת מגנטי.

בסקירה זריזה מסתבר כי במערך הסבוך הזה נוטלים חלק לא פחות מ6 חברות.

בפעם הבאה רק, אם אפשר, תעשו את המבצע קל יותר להבנה, ברור יותר לקריאה מהפרינט, ועם פחות נוטלי חסויות מבלבלים.

בואו ללמוד

"חייבים השכלה בתחום הפרסום!" כך זעקה הכותרת מעל ידיעת יחסי הציבור על היום הפתוח של לומדה. חייבים?

בימים בהם צצים מקומות לימוד מעניקי הכשרה בתחום הפרסום לחרדים כפטריות אחר הגשם, צצות אחריהם גם כותרת הזויות כגון אלו. יוצרים מהפכה, כביכול, לומדים פרסום! מקבלים הכשרה! השכלה! נשארים מובטלים!

את זעקת ההשמה שהחלה במדור הפרסום במרכז העניינים, ועברה להתבכיינות קולקטיבית בבלוג הפרסום פשקוויל, לא יפתרו בהשכלה בתחום הפרסום, תשכחו מזה. רבים מגיעים ללמוד ולהשקיע ממיטב זמנם וכספם ונשארים בסוף ללא כל עבודה בתחום.

פרסום הוא משהו שלרוב נולדים איתו, משהו שדורש שיוף, אבל לא כל-כך נרכש בידע. לא יעזור לקבל את כל המתדפקים ואחר-כך להתלונן על חוסר השמה. שום מנהל משרד פרסום לא מחוייב לקבל מי שרק היה נדמה לו שיש בינו ובין פרסום קשר כלשהו, ורק ההשכלה בתחום תעזור לו להפגין את זה.

וגם, מי אמר שלהכשיר רבבות אל תוך הברנז'ה הקטנה שלנו יעשה טוב? ביום בו בכל משרד פרסום מגזרי (ועל פי העליהום התקשורתי על היום בו החרדים יהיו הרוב, מסתבר שיש תקווה כזו) יועסקו 50 קופי'ס, יהיה לכולם מקום לעבוד. בינתים, למי שיש את הכשרון ומי שיודע להדחף, בפנים.

כל השאר לומדים.

עונת החתונות

תופעה מעניינת: בולטון פוטנציאל המציאו תאריך חדש להתייחסות פרסומית: עונת החתונות! שימו לב לעבודה ההדרגתית בעיתונים השבוע, כאשר בסופה, החתן והכלה (כמעט) מסודרים.

בשלב הראשון, בולטון מוציאים מהבוידעם את כל מוצרי החשמל שרק יש להם, עוטפים אותם באריזת מתנה ומשחררים לדפוס. כך מצאנו את מכונת הכביסה של קריסטל עטופה בסרט מתנה ואת המקררים של אמקור מוקפים גם הם בסרטי מתנות צבעוניים. רק במחילה, אם הפנייה היא לחתנים ולכלות והמוצרים עטופים, מי קונה אותם בתכלס'?

בשלב השני, בולטון משכנעים את הצורפים לעשות טובה ולהעניק לכלה המודאגת 200$ מתנה על קניית פמוטים.

בשלב השלישי דואגים לפארק לחתן, למחותן ולכל מי שיכול לבוא לקנות בבגיר.
ואיפה מכבי, שתדאג לרשום חתנים וכלות לקופה, או מרכנתיל, שיתן להם משכנתא או שטראוס שתמלא להם את המקרר?

מפקד

טריו ממשיכים להתעקש למכור לציבור מכוניות יוקרה, וגם עוברים בין החום לקור בפרינטים של המזגנים בטרקלין יאקאב חשמל.

פרסום בראשית משיק את הפרינט הראשון שלו ל"מנה", בקריאייטיב מתבקש שמשחק על שם המותג.
גל אורן BSD עדיין כאן עם פרינט של שבועות תנובה ועם מודעת סוזוקי.

מימד הצליחו ליצור משהו הזוי ביותר, כשהכניסו צבעי קרש לתוך קערית מרק, כדי להמחיש לנו איך זה כשיש צבעי מאכל (שבדגני הבוקר החדשים של שוגי אין). הלו, אף אחד שם לא שמע שלא מראים הפוך ושלילי? על כמה מתערבים שילדים עוד יתחילו לבקש 'אמא, תני לי את השוגי עם הצבעים בחלב'?

גם פרינט חדש למותג 'לה קרמיה' של גלידות נסטלה שייך למימד ונמצא בעיתונים השבוע.
מוצרי החלב של טרה, זוכים להשקעה עם קמפיין פרינטים ואמצעי עמודים של מתכונים לקראת החג, שאפשר לשלוף מהעיתון ולנסות במטבח. ומימד גם עדיין כאן עם בהלת התיקנים של סנו.

בולטון פוטנציאל, כאמור, בקטע של חתונות עם אמקור, קריסטל וגם הצורפים. עדיין עם הערשל של דואר ישראל ואפילו, אל תשאלו, מצרפים את שטראוס לחגיגות הגבינה של שבועות.

אפיקים עם פלאפון לקהילה, עדיין עם אפרופו ועם RC קולה, ומקאן מפציעים שוב (לכבוד מה?) עם המקצוענות והנשמה של מעיני הישועה.

צל"ש המדור

לא מוענק השבוע לאף אחד, על אף פרינט שאפשר לעצור עליו ולהגיד "וואו".
שבוע הבא בבקשה תשתדלו יותר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד