כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
עוצר על ציון הרשב"י

לקראת ז' באדר: המשטרה סגרה את מירון

החל מהבוקר נפרסו כוחות גדולים של משטרה בצירים המובילים להר מירון במטרה לחסום את הגעתם של אלפי המתפללים לקראת ז' באדר | גם כניסה ליישוב עצמו למי שלא תושב המקום - לא תתאפשר

לקראת ז' באדר: המשטרה סגרה את מירון
המשטרה בכניסה למירון צילום: באדיבות המצלם

בצל התפרצות הקורונה, ולאחר החלטת הממשלה, המשטרה חוסמת החל מהבוקר (חמישי) את כל הכניסות לציון הרשב"י במירון, לקראת ז' באדר, יום פטירת משה רבנו שיחול מחר. כוחות גדולים של משטרה נפרסו בשעות הבוקר המוקדמות בצירים המרכזיים המובילים לציון ולא מאפשרים גישה אליו. גם כניסה ליישוב עצמו למי שלא תושב המקום - לא תתאפשר.

על פי החלטת הממשלה, המגבלות במירון צפויות להסתיים ביום ראשון הקרוב, ט' באדר. יצוין כי גם לתובי היישוב מירון לא תותר כניסה לציון עצמו. המשטרה סגרה את מתחם הציון לאחר ששרי קבינט הקורונה אישרו במשאל טלפוני את אישור התקנות שיפתחו את בתי הכנסת לקיום מניינים מצומצמים וכן את סגירת מתחם ציון הרשב"י מחשש לעלייה המונית בהילולת משה רבינו ע"ה.

יצוין, כי כניסת תושבי מירון ליישוב תתאפשר רק דרך השער הירוק ובהצגת תעודה מזהה. השוטרים ולוחמי משמר הגבול פרוסים גם בשטחים סביב הישוב ובדרכים לא סלולות המובילות אליו, וימנעו כניסה של מי שאינו תושב הישוב לתוך תחומי הישוב ומתחם קבר הרשב"י.

בהודעת המשטרה המשטרה נמסר כי "על פי הנחית משרד הבריאות ובתאום מול משרד הדתות, משטרת ישראל, תאכוף את סגירת מתחם אתר קבר הרשב"י למבקרים ביום ז' באדר ובימים הסמוכים לו".

"שוטרי משטרת ישראל המאיישים את המחסומים שמוקמו בכבישים ובדרכים המובילות לישוב לא יאפשרו מעבר של מי שאינו תושב המקום", ציינו במשטרה, "משטרת ישראל לא תאפשר חריגה מהוראות התקש"ח, ולשוטרים הוקנו סמכויות מיוחדות בחוק להרחקת מי שאינו תושב המקום. ולמפירי ההנחיות ירשמו דוחות כספיים בסך של 1,000 ש"ח".

משטרת ישראל ז' באדר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד