י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שומרים על השקט

מנהיגים ביפן מסרבים להזמין נשים לפגישות: "מדברות יותר מידי"

הדרת נשים: מנהיגים ביפן הצהירו כי הם מזמינים נשים לשבת בפגישות - זאת בתנאי שהן לא מדברות | הסיבה הרשמית להוראה: "הן מדברות יותר מדי"

מנהיגים ביפן מסרבים להזמין נשים לפגישות: "מדברות יותר מידי"
יפן, אילוסטרציה צילום: Unsplash

מספר ימים לאחר שיו"ר האולימפיאדה ביפן התפטר בעקבות שורה של שערוריות בהן זלזל בנשים, מפלגת השלטון ביפן הסכימה להזמין נשים להשתתף בישיבות מפתח - כל עוד הן אינן מדברות - וזאת ימים לאחר שיו"ר האולימפיאדה נאלץ להתפטר בגלל הערות מעליבות לעבר נשים.

מנהיגי המפלגה הליברלית דמוקרטית החליטו לאפשר לחמש מחוקקות להשתתף בישיבות הדירקטוריון במהלכן נאסר על הנשים לדבר. ההצעה החדשה מגיעה לאחר שראש אולימפיאדת טוקיו, יושירו מורי, טען כי נשים מאריכות את הפגישות משום שהן דיברו יותר מדי.

טושיהירו ניקאי, מזכ"ל המפלגה הליברלית-דמוקרטית, אמר היום כי שמע ביקורת כי הנהלת המפלגה נשלטת על ידי גברים. הוא הוסיף כי אף שחברי הדירקטוריון נבחרו, חשוב שחברות המפלגה 'יצפו' בתהליך קבלת ההחלטות של המפלגה. הנשים לא יורשו לדבר במהלך המפגשים הללו - רק להגיש חוות דעת בנפרד למשרד המזכירות.

"חשוב להבין היטב איזה סוג של דיונים מתרחשים. שיסתכלו במה מדובר" אמר ניקאי במסיבת עיתונאים ביום שלישי. במהלך פגישה מקוונת של הוועד האולימפי היפני ב-3 בפברואר, אמר ניקאי ראש הממשלה לשעבר בן ה-83 כי "פגישות עם נשים רבות אורכות זמן רב מכיוון שנשים תחרותיות, כשאחת מהן מדברת, אחרות כנראה חושבות שגם הן צריכות לדבר" הוסיף.

דבריו של ראש הממשלה לשעבר גררו ביקורת חריפה בפרלמנט, שם דרשו מחוקקי האופוזיציה את התפטרותו, ומהציבור ברשתות החברתיות.

יפן נשים הדרת נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד