י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
צה"ל החזיר שני רועי צאן

דיווח: התפתחות משמעותית במו"מ להשבת תושבת מודיעין עילית השבויה בסוריה

בשעה האחרונה מדווח על התפתחות משמעותית במו"מ לעסקת חילופי השבויים בין סוריה לישראל בתיווך רוסי. לפי הדיווח, חסם משמעותי שהעיב על ביצוע העסקה, ירד, מה שפותח את הדלת לביצוע העסקה במסגרתה ישוחררו אסירים סורים בתמורה לישראלית שחצתה את הגבול

דיווח: התפתחות משמעותית במו"מ להשבת תושבת מודיעין עילית השבויה בסוריה
גבול סוריה ישראל צילום: Maor Kinsbursky/Flash90

פחות מיממה לאחר שנחשף כי ישראלית שבויה בסוריה לאחר שחצתה את הגבול למדינה, הבוקר (חמישי) נרשמה התפתחות משמעותית במשא ומתן שמתקיים מול רוסיה. אמש דווח כי ראש המל"ל מאיר בן שבת ומתאם ומתאם השבויים והנעדרים ירון בלום ביקרו במוסקבה במטרה לקדם את העסקה.

על פי דיווחים בכלי התקשורת בסוריה, בתמורה לשחרורה, ישראל תשחרר שני אסירים סורים הכלואים בישראל. כזכור, לפי דיווחים זרים, הצעירה הישראלית שחצתה את הגבול לסוריה היא חרדית לשעבר ממודיעין עילית. על מרבית הפרטים חל עדיין איסור פרסום, אך כפי שדווח מדובר בהסכם הומניטרי ולא ביטחוני.

העיכוב בהוצאת עסקת השבויים לפועל נבעה כתוצאה מכך ששני האסירים שכלואים בישראל סירבו לגירוש. כעת, נראה כי נרשמה התפתחות משמעותית והעסקה צפויה לצאת לפועל בקרוב.

כזכור, ביום שלישי בשעות הצהריים זומנו שרי הממשלה לישיבה מיוחדת "בעניין בטחוני" שעל פרטיו הוטל מעטה חשאיות. שרי הממשלה שהשתתפו בישיבה, הוחתמו על טופס סודיות בגלל רגישות הנושא.

אמש נחשפו פרטים נוספים סביב הפרשה, כשעל פי דיווחים בסוריה, במסגרת עסקה לחילופי שבויים בין ישראל לסוריה, בתיווך רוסיה, תשוחרר ישראלית הכלואה בידי השלטונות הסוריים לאחר שחצתה מסיבה כלשהי את הגבול בשבועות האחרונים. בתמורה לשחרורה, ישראל תשחרר שני אסירים סורים הכלואים בישראל. 

על פי דיווחים זרים, שני האסירים הסורים המדוברים הם נהאל אל-מקת וד'יאב קהמוז. נהאל אל-מקת היא תושבת מג'דל שמס, ואחותו של סידקי אל-מקת ששוחרר בעסקת חילופי השבויים בשנה שעברה. מוקדם יותר אתמול ראש מועדון האסיר הפלסטיני, קדורה פארס, אמר לכאן חדשות כי נציגי שב"ס פנו לאסיר ד'יאב קהמוז, מהכפר רג'ב בגולן שהורשע לפני שלוש שנים בשיתוף פעולה עם חיזבאללה, והודיעו לו כי הוא משתחרר לדמשק. קהמוז סירב, והשיב כי הוא מוכן להשתחרר רק לכפרו שבגולן.

דובר צה"ל מסר כי בהתאם להנחיית הדרג המדיני: צה״ל החזיר שני רועי צאן לשטח סוריה כוחות צה״ל החזירו לפני זמן קצר שני רועי צאן לידי הצלב האדום דרך מעבר קונטרה, זאת בהתאם להנחיית הדרג המדיני.

רועי הצאן נעצרו על ידי כוחות צה״ל בשבועות האחרונים כחלק מסדרת מארבים יזומים של הכוחות מזרחית לגדר הגבול עם סוריה, לאחר שהרועים חצו את קו הגבול לשטח ישראל.

סוריה חילופי שבויים מודיעין עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד