י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ראש הממשלה: "טובת הכלל הכריעה"

ישיבת הממשלה נפתחה הבוקר בסערה, כשברקע פינוי העצמות ב'ברזילי' • השרים חבשו כובע תורני, ואבישי ברוורמן אמר לשרים החרדים: "תקבלו את ההחלטה, דינא דמלכותא דינא" • כל הפרטים

זה סיפור הזוי? פינוי הקברים בברזילי
זה סיפור הזוי? פינוי הקברים בברזילי

בתוך כל ההפגנות המעצרים והפינוי עצמו מוצאים לנכון אישי ציבור, ביניהם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להגיב ולתמוך בהחלטה של בהזזת הקברים ב'ברזילי'.


עוד בנושא:
ובינתיים, ירושלים הפכה למדורת אש
ליצמן החשיך את המסך ב'ברזילי'
"עצרו אותי כחרדי, אבל אני גאה בזה"
כך נפלה אשקלון • וידאו וגלריה
המפקד ל'בחדרי חרדים': "נעצור את כולם"
המאבק: המשטרה מתעתעת, מאות באשקלון


ראש הממשלה התייחס הבוקר (א), בפתח ישיבת הממשלה, להזזת הקברים בבית החולים ברזילי, במקום בו מיועד לקום חדר מיון חדש: "אחרי מלחמת לבנון השנייה התקבלה החלטה להקים חדר מיון חדש בצמוד לבית החולים. יש ציבור חרדי חשוב הרואה את עצמו נפגע מההחלטה, אך הגענו להחלטה שיש לבצע אותה וטובת הכלל מכריעה", אמר נתניהו.

עוד הוסיף והסביר: "זה כלל מנחה: במידת האפשר, אנחנו מתייעצים עם הגורמים השונים אך בסוף מחויבת הממשלה היא לטובת הכלל. כך פעלנו וכך נפעל".

השר לענייני מיעוטים, אבישי ברוורמן אמר בפתח ישיבת הממשלה: "אני קורא למנהיגות החרדית לנהוג בתבונה, יש החלטה וצריך לכבדה. דינא דמלכותא דינא. צריך לעבוד ולדאוג למיגון, אני בטוח כי ההנהגה תעצור כל התלהמות".

ח"כ ניצן הורביץ, הידוע כשונא חרדים, אמר הבוקר: "זה סיפור הזוי. קבוצה קיצונית, מיעוט מבוטל מהלכת אימים על מדינה שלמה בגלל כמה קברים שלא ידוע כלל מי נקבר בהם". עוד הוסיף הורביץ והזכיר את המאבקים הקודמים. "בשנים האחרונות נלקחו מכספי המיסים יותר ממיליארד וחצי שקלים, על הזזת כבישים ותשתיות בגלל כמה אבנים או עצמות, רק עקב הפחד מחרדים".

מנגד סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, מתח ביקורת קשה על ההחלטה שיצאה לפועל ואמר, כי ההחלטה על הזזת הקברים היא "איוולת" ו"טעות" של ראש הממשלה.

"ראש הממשלה טעה כשהחליט כך, זה לא משנה אם אלו קברי יהודים או לא. מה הציבור בחו"ל יגיד אם יפנו קברים יהודים? מה יקרה למשל אם ממשלת פולין תעביר קברים יהודים בגלל נדל"ן? היינו זועקים 'אנטישמים' ומערבים את כל העולם, מה לא היינו עושים? וכאן? שקט", אמר ליצמן בראיון ל'קול ישראל' הבוקר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד